آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نمایشگاه قرآن کریم شهرستان ری ؛ یک تجربه در تمرکز زدایی

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت‌ الاسلام سید صالح یاسینی امام جمعه خاور شهر در سخنانی گفت: اگر چه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن کریم است، ولی فعالیت های قرآن نباید در این ماه خلاصه شود و مردم باید در طول سال با ابعاد مختلف و روحانی کلام وحی آشنا شوند.

وی استفاده از توانمندی های موسسات قرآنی و کانون های مساجد را در پیشبرد اهداف والای قرآنی مهم برشمرد و تاکید کرد: قرآن کریم ظرفیت بالایی برای استفاده در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ و هنر دارد.

مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در این مراسم گشایش نمایگشاه گفت: امسال در برگزاری نمایشگاه قرآن کریم، سعی شد که از موسسات و فعالان قرآنی بهره بیشتری گرفته شود تا از تمامی ظرفیت این نهاد های مردمی، نهایت بهره وری حاصل شود.

وی افزود: هنرمندان شهرستان نیز با استفاده از زبان والای هنر، آثار ارزشمندی در زمینه قرآنی خلق کرده اند که در کشور بی نظیر است.

محمد رضا رفیعی مدیر عامل موسسه فرهنگی قرآنی محبین الحسین (ع) نیز در تشریح بخش های نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه بخش های مختلفی از جمله بخش آثار مکتبوب، آثار هنری، نرم افزار، فضای مجازی، حجاب و عفاف، پرسش و پاسخ و جنبی در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: همچنین برنامه های مختلفی از جمله مسابقات، محافل، نشست تخصصی، تجلیل از خادمین و… در این نمایشگاه برگزار شد.

در مراسم اختتامیه این نمایشگاه نیز با حضور تنی چند از مسئولین شهرستان ری برگزار شد، از حجت الاسلام خیراللهی حافظ کل قرآن کریم، مریم موسوی حافظ 14 جزء قرآن کریم، لیلا حمیدی و فاطمه نوری به عنوان فعال نمونه قرآنی تجلیل شد.

علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری در این مراسم ، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در کتابخانه های عمومی را امری مبارک برشمرد و اظهار امیدواری کرد که مراجعان کتابخانه ها راحت تر بتوانند به محتوای فرهنگی متنوعی دست پیدا کنند.

مجتبی زهرابی جانشین رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در سخنانی، برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در خاور شهر را اقدامی در جهت تمرکز زدایی فعالیت ها بر شمرد و افزود: سیاست این اداره، بر انجام فعالیت های فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار است.

گفتنی است، نمایشگاه قرآن کریم شهرستان ری از ١٠ تا ١٥ تیرماه (مصادف با ٢٤ تا ٢٩ ماه مبارک رمضان) به همت موسسه فرهنگی قرآنی محبین الحسین (ع)، نهاد کتابخانه های عمومی و اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ری بر پا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.