آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نمایشگاه پوسترهای “هفته زمین” در شهرستان ری

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، در این نمایشگاه پوستر هایی با موضوعات “بحران آب”، “بخران زباله”، “آلودگی هوا”، “بحران انقراض نسل جانواران”، “خشکسالی و گرمایش زمین” و “تهدید غذایی و از بین رفتن خاک” خلق شد.

کارگاه عملی این نمایشگاه نیز با حضور هنرمندان و هنرجویان رشته گرافیک و نقاشی در مجتمع فرهگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی شهرستان ری برگزار شد.

مهدی ابوالحسنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در مراسم تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه یادشده گفت: زمین، یکی از شگفتی های آفرینش است و با آغاز عصر ماشین و پیشرفت های صنعتی و علمی و رشد روزافزون علم گرایی، راه تسلط انسان بر آرزوی دیرینه اش، یعنی تسلط بر طبیعت تا اندازه زیادی هموار شد؛ اما خودخواهی ها و سودجویی های انسان، اندیشه سیطره و آگاهی بیشتر او از جهان اطرافش را به صحنه کارزاری نابرابر میان او و طبیعت تبدیل کرده است .

وی افزود: تقریباً چند دهه است که زنگ های خطر برای زمین به صدا در آمده است. روزی نیست که خبرها و گزارش هایی از سراسر جهان مخابره نشود و بیانگر نگرانی عمیق کارشناسان از تخریب محیط زیست و به خطر افتادن زندگی بر روی کره زمین نباشد. روز زمین پاک، یکی از این زنگ های خطر است که در همه جای دنیا شنیده می شود .

در ادامه اصغر هومان مسئول انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ری و مدیر برگزاری نمایشگاه نیز در سخنانی بر تولید آثار هنری برای پاسداشت زمین پاک و طبیعت تاکید کرد و افزود: هنرمندان شهرستان ری آمادگی دارند تا با خلق اثر هنری و تشویق مردم به استفاده درست و سالم از زمین و طبیعت، به سهم خود تلاش کنند.

گفتنی است، کارگاه و نمایشگاه پوستر های “هفته زمین”  به همت هنرجویان رشته گرافیگ و نقاشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران و انجمن هنرهای تجسمی شهرستان ری، اسفند ماه در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی برپا شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.