آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

نگرانی محققان IT پنتاگون؛ هک هواپیماهای بدون سرنشین

 

به نقل از پنتاگون در مجله Christian Science Monitor، طی ده سال آینده بیش از ۳۰۰۰۰ هواپیمای نظامی و جاسوسی بدون سرنشین drone، بر فراز کل قاره آمریکا به پرواز در خواهند آمد تا تمامی جرایم، مهاجرت های غیرقانونی و عملیات جستجو را تحت کنترل و سیطره خود داشته باشند.

به گزارشراگا نیوز به نقل از پایگاه خبری فن آوری اطلاعات ایران از ITworld، هشتاد درصد مردم آمریکا تصور می کنند که این هواپیماها در عملیات جستجو و نجات می توانند بسیار مفید عمل کنند از سوی دیگر دو درصد گمان می کنند که آنها به پلیس در جستجو و تعقیب جانیان و افراد تبهکار می توانند کمک نمایند.

با این حال بسیاری از مردم آمریکا به دلیل وجود دوربین هایی با رزولیشن فوق العاده بالا در این هواپیماها از نقض حریم خصوصی خود از فراز آسمان ابراز نگرانی نموده اند.

با آزمایشی که محققان دانشگاه تکزاس در آزمایشگاه مسیریابی رادیویی اتریش انجام دادند، مشخص شد که سیستم هدایت و کنترل هواپیماهای DHS و FAA به آسانی توسط هکرها و مهاجمان تحت اختیار در می آید و به راحتی می توان مسیر پرواز را به سوی هدف های جدیدی که مهاجم تعیین می کند، تغییر داد یا به راحتی سیستم را وادار به انفجار و نابودی نمود.

این آزمایش اولین بار در استادیوم فوتبال دانشگاه تکزاس با استفاده از یک هلیکوپتر کوچک انجام شد و بار دیگر در مکزیکو. در این آزمایشات خلبان از راه دور هواپیما در هنگام هک سیستم و قبل از برخورد با ساختمان یا مکانی بلافاصله هواپیما را وادار به سقوط می نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.