آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هزینه نگهداری فضای سبز شهرری 20 درصد کاهش یافت

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 (شهرری)، سید احمد صفوی افزود: همزمان با فصل تابستان و اهمیت صرفه جویی منابع انرژی فعالیت های نگهداشت شهر با رویکرد صرفه جویی در حال اجراست و تاکنون 25 فعالیت اجرایی در این خصوص در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی به استقبال تابستانه شهروندان از مراکز تفرجگاهی و بوستان ها اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 90 درصد روشنایی بوستان ها با استفاده از لامپ های کم مصرف تامین می شود و در آماده سازی بوستان ها نیز تمامی فعالیت ها با رویکرد کاهش مصرف انرژی و مدیریت هزینه در جریان است.
وی با اشاره به اینکه صرفه جویی انرژی در بخش فضای سبز اهمیت بسزایی دارد، گفت: کاهش 20 درصد از سطوح چمن کاری، کاهش سطوح گل کاری، مدیریت زمان آبیاری فضای سبز، استفاده از مالچ طبیعی برای کاهش تبخیر و استفاده از گونه های مقاوم نظیر گز، داغداغان، آسیپیلکس و زیتون تلخ از فعالیت های ویژه ای است که در راستای صرفه جویی انرژی انجام شده است.
صفوی به استفاده از آبگرمکن های خورشیدی در سرویس های بهداشتی بوستان ها نیز اشاره کرد و افزود: اجرای سیستم های آب رسانی تحت فشار در قطعات فضای سبز، نصب حسگر های چشمی، نصب فشارشکن بر شیرآلات آب، هوشمند سازی چاه ها، استفاده از تجهیزات کم مصرف، آموزش پرسنل در رابطه با کاهش انرژی از دیگر فعالیت های انجام شده در زمینه صرفه جویی انرژی است.
وی با اشاره به عایق بندی مخازن و کاهش هزینه برق مصرفی موتورخانه ایستگاه مرکزی بازیافت افزود: لامپ های خانه های بازیافت این منطقه با لامپ های کم مصرف تعویض شده اند که برق مصرفی تا 50 درصد کاهش یافت.
شهردار منطقه 20 یادآور شد: همچنان به دنبال راهکارهای جدید و جایگزین در راستای مدیریت مصرف منابع هستیم و جندین طرح مطالعاتی در این زمینه در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
در حال حاضر سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند در شهرستان ری 18 مترمربع است که نسبت به دیگر مناطق کلانشهر تهران در موقعیت بسیار مناسبی قرار دارد همچنین شهرری دارای 177 بوستان با مساحتی بالغ بر 190 هکتار است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.