آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هفته صرفه جویی، فراخوان ملی مصرف بهینه آب

 به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی آبفای ری، نام تابستان یادآور گرمی و تشنگی و زنده کننده ی نام آب است. با آغاز فصل گرما و افزایش نیاز و تقاضا برای مصرف آب، مشکلات و کمبودهای آبی بیش از گذشته آشکار می شود و لزوم صرفه جویی در مصرف آب اهمیت ویژه ای پیدا می کند؛ از همین رو نخستین هفته‌ی تابستان هر سال به نام هفته‌ی صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است .

 این هفته، فراخوان ملی صرفه جویی و مصرف بهینه آب است که هر سال از نخستین روز تابستان یعنی یکم تیر ماه آغاز می شود و با برنامه ریزی، هدف‌گذاری و انجام فعالیت های مختلف فرهنگی و آموزش همگانی، در هفتم تیرماه به پایان می رسد.

 شرکت های آب و فاضلاب دراین هفته، تلاش می کنند تا توجه و نگاه جامعه، مردم و مسئولان را به موضوع مهم آب معطوف کنند و با بهره گیری از همکاری جمعی و مشارکت همگانی  و فرهنگ سازی و آموزش راه های درست مصرف آب، به اهداف مورد نظر خود در حفظ و صیانت از منابع آب دست یابند.

 به منظور هماهنگی و یکپارچه سازی برنامه ها و فعالیت های این هفته در سراسر کشور، عناوینی برای هریک از روزهای این هفته انتخاب واعلام می شود که اسامی روزهای هفته صرفه جویی سال 95  عباتند از:

–         سه‌شنبه اول تير: آب،اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل

–         چهار‌شنبه دوم تير: آب،رسانه، مديريت مصرف (شرب، كشاورزي، صنعت)

–         پنجشنبه سوم تير: آب،‌ مديريت و چالش‌هاي منابع آب زيرزميني

–         جمعه چهارم تير: آب،‌ آموزه‌هاي ديني و ارتقاي آگاهي‌هاي عمومي

–         شنبه پنجم تير: آب، محيط زيست و سلامتي همگاني

–         يك‌شنبه ششم تير: آب و خانواده (مديريت تقاضا و مديريت مصرف آب)

–         دوشنبه هفتم تير: آب،‌ قانون و حقوق شهروندي

در هر یک از روزهای هفته صرفه‌جویی، برنامه های متناسب با اسامی روزهای تعیین شده در سطح شرکت های آب و فاضلاب و آبفای منطقه برنامه ریزی و اجرا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.