آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش رهروان حضرت زینب (س) «زینبیون»، در شهر ری برگزار می شود

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری از برگزاری همایش رهروان حضرت زینب (س) ‘زینبیون’ ، در بقای متبرکه بی بی زبیده و امام زاده ابوالحسن (ع) شهر ری خبر داد.

حجت الاسلام حسن خانی  ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله حسین (ع) و سالگرد شهادت امام زین العابدین (ع) با اشاره به نقش مهم حضرت زینب (س) در پایداری قیام کربلا تا به امروز ، افزود: حضرت زینب داعیه دار پرچم اسرا در دشت نینوا است و بدین لحاظ می تواند برترین الگوی رفتاری زنان مسلمان نیز باشد.

وی افزود: به همین مناسبت و با هدف ادامه راه حضرت زینب کبری (س) امروز همزمان با سراسر کشور همایش رهروان زینب (س) در شهر ری و در بقعه بی بی زبیده در ساعت30/16 دقیقه بعدازظهر با سخنرانی حاج عباس اوتارخانی و مداحی حسین اورنگیان و حضور بیش از یکهزار نفر از بانوان برگزار می شود.

خانی گفت: در همین رابطه مجلس دیگری با حضور یک هزار نفر دیگر از خواهران در امامزاده ابوالحسن (ع) محله 13 آبان شهرری با سخنرانی و مداحی و اطعام شرکت کنندگان در زمان بعداز نماز مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهارداشت: شعار شرکت کنندگان در همایش رهروان حضرت زیبنب (س) لبیک یا زینب و تجدید بیعت با آرمانهای امام حسین (ع) و ادامه راه حضرت زینب کبرا (س) و رساندن پیام کربلا را به گوش یزیدیان زمان است.

خانی گفت: درس هایی که خواهران و بانوان می توانند از این همایش بگیرند صبوری، دفاع از حریم ولایت، تاکید بر اسلام ناب محمدی و اینکه همیشه تکلیف مدار باشند حقیقت را به گوش همه برسانند و با حفظ حجاب خود نشان دهند که پیرو حضرت زینب هستند و حضرت را همیشه الگوی خود قرار می دهند.

منبع ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.