آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش ملی « از گیتی تا کیهان» در حرم عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود

به گزارش راگانیوز به نقل  از روابط عمومی آستان مقدّس عبدالعظیم الحسنی(ع)، این همایش در روز پنجشنبه دهم اسفندماه از ساعت 8 صبح در تالار شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) برگزار می شود.
مهمترین محورهای این همایش شامل عالَم اولیه از تورم تا تشکیل ساختارها ، پیدایش و تحول کهکشان‌ها، تشکیل ستاره‌ها و منظومه‌های سیاره‌ای، اختر زیست‌شناسی و سیارات فراخورشیدی، احتمال کشف حیات هوشمند در جهان و پیدایش عالم از دیدگاه فلسفه و ادیان بشمار می رود.
این همایش با اهداف ایجاد انگیزه علمی و خودباوری در بین دانش ‌پژوهان ایرانی، تبادل نظر میان صاحب ‌نظران در جهت شناخت ترویج و معرفی هرچه بیشتر زمینه‌های تحقیق در نجوم و اختر زیست‌شناسی و کیهان‌شناسی، زمینه ‌سازی جهت تأسیس رصدخانه‌ ای خورشیدی و مرکز مطالعات منظومه شمسی در تهران، زمینه‌سازی برای بازآفرینی تمدن اسلامی در عصر حاضر برگزار خواهد شد.
آذرماه امسال طی فراخوانی از علاقمندان دعوت شد تا آثار و مقالات خود را حول محورهای این همایش تا 12 بهمن 96 به مرکز نجوم و علوم نوین آستان مقدس عبدالعظیم (ع) ارسال نمایند که در همایش ملی «از گیتی تا کیهان» از صاحبان بهترین آثار ارسالی تقدیر می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.