آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همایش هم نوابی با حضرت رباب در قرچک برگزار شد+ تصاویر

به گزارش راگانیوز ، با حضور پرشور مادران و دختران قرچکی همایش شیرخوارگان حسینی با سخنرانی امام‌جمعه قرچک و با توجه سرایی مداح اهل‌بیت محمدتقی جلالی در مصلی بزرگ قرچک برگزار شد.

این همایش در راستای تجدید میثاق با حضرت زینب (س) و حضرت رباب(س) و هم‌زمان با سراسر کشور و بعضی از کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام‌جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی که در مسجد جامع قرچک برگزار شد اظهار داشت: مادران و خواهران شما دوستدار امام حسین (ع)و حضرت زینب (س)هستید، شما امروز بدون هدف در این مراسم حضور پیدا نکردید بلکه شما باهدف آمدید تا با اهل‌بیت و حضرت زینب عهد ببندید .

امام‌جمعه قرچک گفت: شما مادران به دنبال سعادت دنیوی نیستید بلکه سعادت اخروی را می‌خواهید، به دنبال اولاد صالح هستید، به دنبال خوشبختی فرزندان شیرخوار خود هستید تا در دنیا و آخرت عاقبت‌به‌خیر شوند.
اسماعیلی افزود: ای مادران طبق دستورات دین اسلام زندگی کنید، خانه خود را با نورانیت اهل‌بیت پرکنید و سعی کنید با اهل‌بیت محشور شوید.

وی در ادامه افزود: خانواده و فرزندان خود را در مسیر و منویات اسلامی تربیت کنید، در زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت زینب(س) را سرلوحه برنامه تربیتی خود قرار دهید از فاطمه زهرا (س) فاصله بگیرید    باشید به بی‌راهه رفته آید.

وی تصریح کرد: شما مادران مسلمان هستید، به کتاب خدا و اهل‌بیت ایمان دارید، اهل اطاعات و بندگی هستید اگر این سه اعمال مهم انجام دهید سعادتمند می‌شوید.

وی بیان داشت: در زندگی خداترس باشید، در زندگی صدقه دهید و آقایان خود را به کار خیر تشویق کنید و سعی کنید که در زندگی یتیم‌نواز باشید و نیازمندان در الویت قرار دهید.

وی تأکید کرد: زنان مسلمان در مقابل دشمنان، نامحرم‌ها، در جشن‌ها حافظ خود و دین اسلام باید باشد.

این مسؤول گفت: حضور شما شیر زنان در این مراسم عهد و پیمان بستن با امام حسین علیه سلام است، به حضرت امام حسین بگوئید کمک کند تا فرزند صالح تربیت کرد و تحویل جامعه دهید.
وی خاطرنشان کرد: ای مادران شما مدیر خانه هستید با درایت خود خانواده اسلامی تربیت کنید وقت خود را صرف تربیت فرزندان خود کنید.

وی بیان داشت: خانواده ه ای موفق است که مادر و زن خانواده مدیر و مدبر باشد و از کارهای بی‌مورد دوری کند.

امام‌جمعه قرچک در ادامه گفت: اگر عاشورا و شهادت سرباز شش‌ماهه نبود اسلام نبود و حضور پرشور زنان مسلمان در این مکان مقدس عهد پیمان با حضرت رباب (س)است.
اسماعیلی در پایان گفت: امروز مادران بانوای لالایی، لالایی با مادر شهید شش‌ماهه دشت کربلا هم دردی می‌کنند تا قلب سوخته این مادر آرام شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.