آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

همواره سه نفر مراقب اعمال انسان هستند / طلاب با تاسی به مراجع معظم تقلید، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند

به گزارش راگانیوز ، برخی از مراجع و علما با شرکت در درس اخلاق شاگردان خود، از درس آنان استفاده می کردند. این موضوع، پرهیزگاری و خضوع و خشوع آقایان مراجع تقلید و علما را نشان می دهد.

انسان ها برخلاف مکتب مادی لیبرالیسم، آزاد نیستند؛ اسلام معتقد به پاسخگویی مردم در برابر پروردگار هستند و دو فرشته رقیب و عتید، مدام اعمال ما را می نویسند.

انسان ها طبق دستور دین، پیش از سن تکلیف در انجام امور، مختار هستند اما با شروع تکلیف، باید واجبات را انجام و محرمات را ترک کنند. اقدام و عمل انقلابی طبق دستور رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه از جمله این واجبات است.

خداوند ناظر و مشرف بر اعمال ما است و بنابر کلام امام معصوم(ع)، خوش به حال کسی که خدا را شناخت و خود را در محضر پروردگار می داند.

یاد خدا مصونیت بخش انسان از معاصی است به طوری که انسان مانوس با کلام الهی، در خلوت نیز دچار گناه نمی شود. امام صادق (ع) در این ارتباط می فرمایند “کسی که بگوید کسی متوجه گناه من در خلوت نمی شود، کافر شده است زیرا خداوند همه جا حضور دارد”.

همواره سه نفر مراقب و ناظر بر اعمال ما هستند: خداوند متعال و دو فرشته (عتید و رقیب).

برخی مردم و جوانان از بعضی طلاب در انجام عبادات و مستحبات و راز و نیاز با خداوند، موفق تر هستند. پیامبر اسلام (ص) در این زمینه فرمودند “تشنگان از نوشیدن آب، سیراب می شوند ولی من از عبادت پروردگار، سیر نخواهم شد”.

* روحانیون و طلاب باید اهل تدبر، حفظ زبان از گناهان، خوش رویی، تقدم در انجام عبادات، نظم در امور و حامی ولی فقیه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای باشند. بنابراین باید با تاسی و الگوگرفتن از شیخ مفیدها، شیخ طوسی ها و سایر بزرگان دین و مراجع معظم تقلید، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.