آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هنر نگارگری پشت آینه برای اولین بار در شهرری خود نمایی کرد

 
به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، وی در این هنر، آیات و عبارات قرآنی را پشت آئینه منتقل کرده و با هنر خود جلوه های زیبایی از کلام وحی را به تصویر می کشد.

«یدالله احمر رضایی» در سال ١٣٣٦ در خانواده ای هنرمند در تهران دیده به جهان گشود و پس از اخذ دیپلم با شرکت در کلاسهای انجمن خوشنویسان در مدت ١٠سال موفق به دریافت مدارک عالیه در خط نسعلیق و خط ثلث شد. همچنین در این مدت به فراگیری اصول منبت کاری و معرق منبت پرداخت و در نهایت موفق به دریافت مدارک معرق کاری، منبت و معرق، مشبک کاری، نازک کاری و نقش برجسته از سازمان میراث فرهنگی گشت.

وی در توضیح هنر خود می گوید: نگارگری یک هنر خطاطی و نقاشی پشت آینه با سبک حکاکی توسط ابزار انجام می شود. این هنر یکی از هنرهای زیبا است که تاکنون کمتر کسی به فکر آن بوده و با توجه به دیگر ابتکارات هنری به این هنر دست پیدا کردم وبا خلاقیتهای درونی به آن جلوه خاص دادم .

وی می افزاید: حدود 20سال پیش من این سبک هنری را با فکر ذهنی و خلاقیت هنری ابداع و به مرور زمان به آن جلوه و زیبایی دادم و این کار را با تجربه و کار شبانه روزی دنبال کردم.

وی در خصوص تلفیق هنرهای دیگر برای این کار معتقد است: هنر نقاشی و خوشنویسی برای هنر نگارگری پشت آینه کاربرد زیادی دارد و از خط کوفی، ثلث، نستعلیق و تذهیب بهره بیشتری می توان برد و من بیشتر در زمینه خطهای قرآنی فعالیت دارم .

یداله احمر رضایی برای شناخت و گسترش این فعالیت هنری بین جوانان این شهرستان پیشنهاد داد با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و با هماهنگی سرای محله ها و فرهنگسراها وحتی ادارات دولتی، بستری فراهم گردد تا این هنر زیبا به علاقه مندان آموزش داده شود.

«مهدی ابوالحسنی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری نیز در در دیدار با این هنرمند گفت: آثار این هنرمند که با ابتکاری جدید و محتوای قرآنی خلق شده، در نوع خود کم نظیر است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری مصمم است تا برای ترویج این هنر قرآنی، حمایت های لازم را به عمل آورد.

وی افزود: حضور استاد «یدالله احمر رضایی» در شهرستان ری فرصت مناسبی برای آموزش نگارگری و خوشنویسی قرآنی روی آیینه است و کار آموزش این هنر در مجتمع فرهنگی هنری شیخ ابوالفتوح رازی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.