آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

هیاتی به نام «شش ماهه» حسین بن علی(ع) / نوکری ای که با چادر «مادر» شروع شد

به گزارش راگانیوز ؛ مسعود عباسپور، عضو هیئات امنای هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) و دبیر شورایاری و رئیس هیات امنای محله دیلمان شهر ری در گفت‌و‌گویی بیان داشت: هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) در سال ۱۳۷۰ (خورشیدی) به همت تعدادی از عاشقان و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و شهروندانِ منطقه دیلمان شهرری راه اندازی شد.

وی افزود: هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) در سال ۱۳۷۰ با چادر حاجیه خانم، زینعلی نژاد و تلاش های حاج مهدی عباسپور در منزل شخصی ایشان برپا شد و همه ساله از اول تا شب هفتم شهادت امام حسین (ع) و همچنین در سایر مناسبت های مذهبی اقامه عزا می کند. مراسمی که با استقبال گسترده مسئولان و مردم شهر ری روبرو شده و مردم برای برآورده شدن حاجاتشان به شش ماهه حضرت سیدالشهدا(ع)، در این هیات، متوسل می شوند. همچنین همه ساله، مجالس عزاداری و روضه خوانی، ظهر روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور مشتاقان و دلباختگان ۱۴ معصوم(ع) در هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) برگزار می شود.

 

عضو هیئات امنای هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) خاطرنشان کرد: حاج جواد علیرضایی، تحصیل حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری، سخنران و حاج اصغر و حاج اکبر علیرضایی، مداحان این هیات هستند و طی ۲۶ سال فعالیت این هیات، تعدادی دیگر از شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی در آن به سخنرانی و بیان معارف قرآن و اهل بیت(ع) پرداخته اند.

مسعود عباسپور گفت: در شب های برپایی مجالس حسینی در هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع)، هر شب حدود ۱۰۰۰ پُرس غذا، توسط تعدادی از خانم های عاشق، دلسوخته و سوگوار امام حسین(ع)، پخت و میان سوگواران حسینی، توزیع می شود.

این نوکر دستگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه حاج مهدی عباسپور، پیرغلام اهل بیت(ع)، مسئول هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع)، مسئول ادامه داد: طی ۲۶ سال فعالیتِ این هیات، شخصیت های مهم کشوری و استانی در جلسات سوگواری و مولودی خوانی آن، حاضر شده اند که تعدادی از آنان عبارتند از: دکتر خلیل آبادی، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش؛ مهندس صفوی، شهردار منطقه ۲۰؛ مهندس میرمسعودی، شهردار ناحیه دو منطقه ۲۰؛ حاج حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات؛ مسعود عباسپور، دبیر شورایاری و رئیس هیات امنای محله دیلمان شهر ری؛ جعفر شربیانی، دبیر دبیران شورایاری منطقه ۲۰؛ حضرت آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، فقیه مکتب اهل بیت(ع) و مسئول حوزه علمیه امام حسین(ع)؛ حاج آقا مرتضوی، مسئول هیات چهارده معصوم(ع)؛ و حجت الاسلام  والمسلمین کنگرلو، مسئول سازمان تبلیغات اسلامی شهر ری.

اعزام خادمان هیات حضرت علی اصغر به عتبات عالیات

عضو هیئات امنای هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) درباره سایر فعالیت های این هیات گفت: هیات امنای این هیات که عمدتا با هدف ارتقای سطح معنوی و عبادی اعضا و همچنین تکریم خادمان و پیشکسوتان این هیات، مقدمات اعزام آنان به عتبات عالیات و زیارت قبور مبارک ائمه معصومین (ع)، را فراهم می کند. این موضوع، بسیار در افزایش روحیه معنوی و تعالی فکری و اخلاقی فعالین و زحمتکشانِ هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) موثر بوده است.

گفتنی است، هیات متوسلین به حضرت علی اصغر، باب الحوائج (ع) در شهر ری، خیابان امام حسین(ع)، خیابان شهید صاحب الزمانی، کوچه شهید محمد شفیعی، واقع شده است و علاقمندان برای کسب اطلاعات تکمیلی می توانند با شماره ۰۹۱۲۲۴۵۷۵۰۳ تماس بگیرند.

آفتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.