آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

واحد یادگار امام(ره) شهرری پیشگام در عرصه شهادت طلبی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی، و به نقل ایسکانیوز، چهار سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مهمترین اتفاق علمی کشور رقم خورد؛ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ بود که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی پیشنهاد تاسیس دانشگاهی را داد که با هزینه مردم و بدون کمک‌های دولتی اداره شود. پیشنهادی که با حمایت امام خمینی(ره) همراه بود .

قبل از انقلاب اسلامی و تا سال 1357 کمتر از 150 هزار نفر جمعیت دانشجویی کشور را تشکیل می‌دادند و خیل عظیمی از مشتاقان ورود به دانشگاه‌ها پشت دیوار کنکور بودند. دیواری که افسردگی و یأس بسیاری از جوانان را به دنبال داشت. این پیشرفت علمی در آن سال ها در حالی بود که بسیاری از جوانان کشور در جبهه های جنگ، علیه دشمن بعثی در حال جنگ بودند .

حالا پس از گذشت 33 سال از عمر دانشگاه آزاد اسلامی و با ورود به دهه چهارم فعالیت آن، بیش از پنج میلیون نفر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و حدود دو میلیون نفر نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. به گمان بسیاری از مسئولان رده بالای دولتی و مسئولان آموزش عالی کشور، انقلاب اسلامی دستاوردهای مادی و معنوی بسیاری داشته که دانشگاه آزاد اسلامی «شاهکار فرهنگی و علمی» این انقلاب است .

این اعتقاد کارشناسان در بسیاری از جهات با نمونه های عملی ظاهر شده است. 27 شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) نشان دهنده ترویج فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی، ایثارگری و شهادت در دانشگاه آزاد اسلامی است .

واحد یادگار امام(ره) شهرری پیشگام در عرصه شهادت طلبی

اما در این بین واحد یادگار امام(ره) شهرری یکی از پیشگام ترین واحدهای آموزشی سراسر کشور بوده است که با 5 شهید مدافع حرم سهم مهمی در ترویج فرهنگ ایثار داشته است .

اسامی شهدای مدافع حرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری به شرح ذیل می باشد

1-    محمد حسین مرادی- دانشجوی رشته  ارشد جغرافیا

2-    امین کریمی- دانشجوی رشته کارشناسی الکترونیک

3-     قدیرسرلک دانشجوی رشته  ارشد جغرافیای روستایی

4-    محسن فرامرزی- دانشجوی رشته فقه و مبانی اسلامی

5-    علی آقا عبدالهی دانش آموخته رشته الکترونیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.