آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وداع با شهید تازه تفحص شده محمد اکبری در شهرری

به گزارش راگانیوز ؛  همزمان با هفته دفاع مقدس و شب چهارم ماه محرم، مراسم یادواره شهدا و آئین وداع با پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده است، با حضور حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه موقت شهرری، فخاری جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع)، خانواده های معظم شهدا و جمعی از مردم مومن و شهیدپرور در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ صدوق شهرری برگزار شد.

شهید محمد اکبری سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده و در عملیات تفحص اخیر شناسایی شده و به معراج شهدا منتقل شده است. پیکر این شهید پس از آیین وداع به خانواده اش تحویل داده می شود.

سرهنگ غلامرضا بوربورثانی جانشین اسبق فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

وی با اشاره به بینات مقام معظم رهبری که فرموده اند؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: باید در این یادواره ها عهد ببندیم که رهرو راه شهدا باشیم. نه اینکه عکس شهدا را ببینیم و برعکس شهدا حرکت کنیم. نه اینکه بگوییم شهدا راهت ادامه دارد و راحت ادامه بدهیم.

بوربورثانی ادامه داد: شهدا می توانستند بهترین منصب ها را داشته باشند ولی از همه چیز خود گذشتند و راه ایثار و ازخودگذشتگی را انتخاب کردند.

وی با اشاره به ۳۶هزار شهید زیر ۱۵سال گفت: امروز اگر در کمال آرامش و آسایش هستیم مطمئنا مرهون خون شهدا هستیم. شهدایی که شناسنامه خود را دستکاری می کردند تا به جبهه بروند.

بوربورثانی ابراز کرد: اگر آمریکا چهار طرف ما خیمه زده مطمئن باشید عراق، افغانستان و سوریه بهانه است و هدفشان جمهوری اسلامی ایران است

وی با بیان اینکه همه در انجام مسئولیت های خود کوتاهی کرده ایم، تصریح کرد: وقتی در همین پارک قدم می زنیم، بعضی جاها خجالت می کشیم بگوییم اینجا جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: همه مسئولان این وصیت شهدا را آویزه گوش خود بکنند؛ پشتیبان ولایت فقیه باشید.

جنگ برای ما خسارتهای مادی و معنوی زیادی داشت، گفت: در مدت ۲۸۸۵روز نبرد نابرابر ۲۱۹هزار شهید و ۵۰۰هزار جانباز حاصل این جنگ بود.

در بخش دیگری از این مراسم روح الله سیفی به مداحی پرداخت و اجرای نمایش و سرود و تجلیل از مادران شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

افتاب ری

http://raganews.ir/?p=54872

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.