آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وزير اطلاعات: حضرت عبدالعظيم(ع) الگوي سازنده است

n00003710-t
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات ،‌حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمود علوی
در این همایش ضمن تبریک و گرامیداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی و امام حسن عسگری (علیهم السلام) و دهه فجر انقلاب اسلامی، در سخنان کوتاهی، حضرت عبدالعظیم حسنی را فقیه و محدث عصر و زمان خود دانست که نقشی بسیار ارزنده در پیوند بین شیعیان و حضرت امام هادی (علیه السلام) ایفا می کرد.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی از چهره های درخشان علم و فقاهت و فضیلت و برای ما یک الگوی سازنده است.

وزیر اطلاعات گفت : در سال های آغازین امامت امام هادی علیه السلام که حضرت در سنین جوانی بودند، عبدالعظیم حسنی سن و سالی بالای 50 داشت اما از ولایت امر مسلمین تبعیت و عقاید خود را به امام عصر خویش که فاصله سنی زیادی با وی داشت عرضه می کرد و با خط کش امامت و ولایت آنها را می سنجید که این بسیار ارزنده است.

وی افزود: این ها برای ما درس آموزنده ای است که از ولایت تبعیت کنیم و مسأله سن و سال و عنوان و امثال اینها در این زمینه جایگاهی ندارد.

وزیر اطلاعات هم چنین وجود حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام را برای شهرری افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: به برکت این امام زاده واجب التعظیم، علمای بزرگ و ارزشمندی همچون ثقه الاسلام کلینی و ابوالفتوح رازی و افراد دیگر از این سرزمین برخاستند .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علوی ضمن قدردانی از متولیان برگزاری همایش شب شعر و نو پردازی های انجام شده در این زمینه گفت: یاوه سرایانی به محضر رسول گرامی اسلام (ص) اسائه ادب کردند و می خواستند به تصور خود به قدر و منزلت آن حضرت که روز به روز در جهان بیشتر می شود آسیب برسانند غافل از اینکه با این حرکت، تنها خودشان را حقیرتر می کنند.

در پایان این مراسم که تا پاسی از شب به طول انجامید، باحضور وزیر اطلاعات، از تعدادی از مداحان و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت با اهدای لوح، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم برخی شاعران و مداحان صاحب نام در مناقب حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام به مدیحه سرایی پرداختند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.