آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وضعیت اسفناک دفع پسماندهای پزشکی در آرادکوه

به گزارش راگانیوز ؛ مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه کهریزک در کیلومتر ۲۳ جاده قدیم تهران – قم و در جنوب کهریزک واقع شده است.
این مرکز روزانه به طور متوسط هشت هزار تن انواع پسماندهای مختلف از منابع مختلف تولید همچون مناطق ۲۲ گانه، شهرک و شهرهای اطراف، مراکز بهداشتی و درمانی، لجن و سرشاخه و غیره جهت امحا و دفع به این مرکز ارسال می شود.
در حال حاضر تاسیسات مختلفی در خصوص دفع و بازیافت پسماندهای شهر تهران در این مجتمع مشغول به فعالیت هستند که از آن جمله می توان به واحد های پردازش، سایت هوادهی تولید کمپوست، واحدهای پالایش کمپوست، سامانه ریجکت سوز و واحد تصفیه خانه شیرابه اشاره کرد با این وجود این سایت جمع آوری زباله نیاز به بازسازی و نوسازی دستگاه های زباله سوز دارد و دفع سنتی زباله در این منطقه معضلات زیست محیطی زیادی را ایجاد کرده است.
حسن خلیل آبادی عصر دوشنبه در بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به بازدید خود از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه در کهریزک اشاره کرد و گفت: جمع آوری زباله های عفونی در مجتمع آرادکوه به صورت غیر اصولی انجام می شود.
وی با بیان اینکه زباله سوزی نیز در این سایت به صورت طبیعی انجام می شود، افزود: باید در این زمینه چاره جویی اساسی انجام شود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با موافقت اعضای شورای شهرستان ری و با همکاری اداره محیط زیست به زودی بازدیدی از محل جمع آوری زباله ها صورت خواهد گرفت تا شرایط را یکبار دیگر بررسی کنیم.
وی تاکید کرد: تفکیک زباله اهمیت بسیاری دارد و بر همین اساس باید تفکیک زباله از مبدا در جامعه فرهنگ سازی شود.

** ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل مجموعه فرهنگی طغرل در شهرری هزینه شد
خلیل آبادی در ادامه از افتتاح مجموعه فرهنگی برج طغرل در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه فرهنگی هزینه شده است.
وی تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی شامل چند سالن تئاتر، سینما، کافی شاپ، محل نگهداری کودک، بازارچه، باغ و هر آنچه که یک فرهنگسرای مدرن نیاز دارد را داراست.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: با وجود آثار تاریخی برج طغرل، دژ رشکان، چشمه علی، شیخ صدوق و سایر ابنیه تاریخی در این منطقه، ساخت چنین مجموعه فرهنگی سبب جذب گردشگران به این منطقه می شود.
وی افزود: حضور گردشگران و بازدید کنندگان از این مجموعه فرهنگی موجب می شود تا ری به عنوان یک گذرگاه تاریخی، فرهنگی مورد توجه قرار گیرد و این روند پیامدهای اقتصادی خوبی نیز به همراه خواهد داشت.
بیست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری با حضور اعضای شورای اسلامی شهرستان ری، حجت نظری و حسن خلیل آبادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در شهرری برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.