آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

وظیفه منتظران واقعی نهادینه کردن فرهنگ مهدویت درجامعه است

رییس هیات مدیره و مدیر عامل موسسه تبلیغ و انفاق امام زمان (عج) گفت: مهمترین وظیفه منتظران حضرت ولی عصر(عج) نهادینه کردن فرهنگ مهدویت در بین افراد جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمدرضا زنگنهˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با تاکید بر اینکه امام زمان (عج) بر اساس اعتقاد شیعیان در بین مردم حضور دارد و فقط بر اساس مشیت الهی از نظرها غایب است، افزود: در دنیای امروز با توجه به حرکت و تحولات سیاسی و اجتماعی که درکشورهای اسلامی و غیر اسلامی بوجود آمده نشانگر بیداری سیاسی از قوانین حاکم بر حکومت ها است.

وی تاکید کرد: مهمترین وظیفه منتظران، هدایت افراد جامعه به حقیقتی است که می تواند مشکل بشریت را رفع و همگان را به سمت توحید و بندگی الهی دعوت کند که این همان مهدی موعود (عج) است.

زنگنه با تاکید بر فرمایش امام راحل که ˈ انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ˈ افزود: امام خمینی (ره) توانست در دنیای امروز به عنوان یک منتظر منجی، مورد توجه قرار گیرد و مردم را تا ظهور امام زمان (عج) هدایت و راهنمایی سازد.

زنگنه از تمامی دست اندرکاران فرهنگی خواست تا برای معرفی فرهنگ مهدوی و آموزش معارف و تکالیف مهدوی همت گمارند و همچنین از مسوولان تربیتی وحکومتی درخواست کرد تا طرح های راهبردی و کاربردی را در جامعه برای گسترش فرهنگ مهدوی ارتقا دهند.

مدیر عامل موسسه انفاق امام زمان (عج) با اینکه دهه مهدویت از تاریخ پنجم شعبان (سیزدهم خرداد) آغاز شده و تا 15 شعبان ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: در این دهه برنامه های متنوعی از سوی این موسسه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه مراسم آغازین این دهه تحت عنوان ˈجشن بزرگ صبح امیدˈ با برگزاری دعای عهد در ابن بابویه حرم شیخ صدوق (ره) همراه بود، گفت: راهپیمایی از حرم شیخ صدوق (ره) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نیمه شعبان ، برپایی کاروان های سیار تبلیغ در سطح ری و تهران، برپایی درس اخلاق آیت الله شاه آبادی و اجرای ویژه برنامه بانوان به مدت سه روز در مهدیه حضرت زهرا(س)، 100 نشست علمی و مهدوی در سطح کشور و اجرای برنامه رادیویی در شبکه معارف از جمله برنامه های این دهه است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.