آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

ویژه‌برنامه‌های همایش ملی سه ساله‌های حسینی تشریح شد

خبرگزاری فارس: ویژه‌برنامه‌های همایش ملی سه ساله‌های حسینی تشریح شد

به گزارش راگانیوز ، زهرا امینی  با اشاره به اهداف، برنامه‌ها و جزئیات همایش سه ساله‌های حسینی اظهار داشت: همزمان با شهادت حضرت رقیه(س) در پنجم آبان ماه همایش سه ساله‌های حسینی در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی گفت: طی چند سال اخیر نواحی استان تهران در شهرستان‌ها همایش سه ساله‌های حسینی را برگزار می‌کنند اما این دومین سال برگزاری ملی این همایش به‌صورت متمرکز در حرم مطهر امام خمینی(ره)، توسط هیئت رزمندگان و بسیج جامعه زنان است.

رئیس بسیج جامعه زنان استان تهران ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش نهادینه سازی فرهنگ اهل بیت(ع) در بین نونهالان است و برنامه‌های این همایش برای رنج سنی نونهالان است و اجرای این برنامه از قبیل تئاتر، سخنرانی، مداحی و … توسط خود کودکان صورت می‌گیرد تا کودکان بتوانند از این برنامه استفاده لازم را داشته باشند.

وی عنوان کرد: الگوسازی برای این کودکان از اهداف مهم این برنامه است و حضور حضرت رقیه(س) در واقعه عاشورا و صحرای کربلا نوعی فرهنگ بود و به همین خاطر ما از کودکان شهدای مدافع حرم نیز در این همایش دعوت کرده‌ایم تا به نوعی از فرهنگ حضور حضرت رقیه در کربلا و شهادت امام حسین(ع) درس بگیرند.

امینی گفت: این همایش برای 20 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است که 12 هزار نفر از کودکان در مهدهای قرآنی و پیش دبستانی از سوی بسیج جامعه زنان و 8 هزار نفر از سوی بهزیستی در این همایش حضور دارند که البته از این تعداد 5 هزار نفر مادران این نونهالان هستند.

وی در ادامه اظهار داشت: کلیه نواحی استان تهران به جز شهرستان‌های ملارد و فیروزکوه در این همایش ما را یاری می کنند و این دو شهرستان نیز به دلیل بُعد مسافتی در این همایش حضور ندارند اما در شهرستان خود همایش سه ساله‌های حسینی را برگزار می‌کند.

رئیس بسیج جامعه زنان استان تهران در پایان تصریح کرد: این تجمع که در حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) برگزار می‌شود، علاوه بر همایش سه ساله‌های حسینی می‌خواهیم کودکان با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بیشتر آشنا شوند.

به گزارش فارس، همایش سه‌ ساله‌های حسینی پنجم آبان ماه از ساعت 9 آغاز و در ساعت 11:30 پایان می‌یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.