آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پایبندی به ارزش‌های فرهنگی یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی است

خبرگزاری فارس: پایبندی به ارزش‌های فرهنگی یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی است

به گزارش راگانیوز  به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، آیت‌الله محمد محمدی‌ری‌شهری در دیدار فرماندار و مسئولان سازمان ها و ادارات شهرستان ری اظهار داشت: وعده الهی و سخن پیامبران در قرآن این است که اگر مردم،ایمان داشته باشند و بر اساس عمل خود مورد غفران الهی قرار بگیرند، برکت از زمین و آسمان برای آن‌ها خواهد جوشید و این مسئله‌ای است که در کنار اقدام و عمل باید به آن توجه شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: بر اساس رهنمود قرآن، تلاش اقتصادی به تنهایی، برای حل مشکلات اقتصادی کافی نیست، بلکه در کنار تلاش و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی باید، اصلاح فرهنگی نیز صورت بگیرد، زیرا اگر گناه و آلودگی در جامعه وجود داشته باشد، تلاش‌های اقتصادی نیز بی فایده خواهد بود.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری با تبریک سال نو و اعیاد ماه مبارک رجب به فرماندار و مسئولان ادارات و سازمان‌های شهرستان و آرزوی سالی پر برکت برای همه مردم و خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امسال مصادف است با دو سالگرد میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علیها، در این سال، عنایات و برکات کوثر اهل بیت علیهم‌السلام بیش از هر وقت دیگر شامل حال همه ما باشد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در بیان روایتی از امیرمومنان گفت: حضرت علی علیه‌السلام طبق روایت می‌فرمایند هر روز برای ما نوروز است، یعنی انسان و جامعه می‌تواند کاری کند که هر روز نوروز باشد و این دارای دو معناست یکی از آن برنامه ریزی برای شادمانی و احساس مسرت در افراد، خانواده و اجتماع و دیگری دوری از گناه و معصیت خداست.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری گفت: در روایت دیگر هم حضرت علی علیه‌السلام می فرمایند، هر روزی که در آن معصیت خدای متعال نشود، آن روز عید و روز شادی است، زیرا هر ناراحتی و مصیبتی بر انسان دست می‌دهد، برای افراد عادی به‌واسطه اعمال اوست، البته برای بزرگان و مقربین این مساله متفاوت است و طبق روایت، برخی مشکلات و مصیبت ها نیز بواسطه لطف خدا و برای آگاه سازی انسان است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث گفت: امسال را رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند و امیدواریم که با تلاش های دولت و عنایت حضرت حق مردم در این سال با موفقیت در عرصه‌های مختلف مواجه باشند.

آیت‌الله محمدی‌ری‌شهری همچنین اظهار امیدواری کرد در سال جدید، خدای متعال به همه ما و همه مسئولان کشور توفیق بدهد تا بتوانیم، مسئولیت خود را به گونه‌ای انجام دهیم که دشمن از هر حیث مایوس شده و روز قیامت در پیشگاه شهدا و امام (ره) و بزرگان دین، رو سپید باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.