آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پرچم امامزادگان حمزه و طاهر(ع) شهرری به اهتزاز درآمد

به گزارش راگانیوز ؛ روز پنجم ذی القعده به عنوان «روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه» ثبت شده است. بیش از ۳۰ امامزاده بزرگوار در خاک شهرری مدفون هستند و لذا ری به عنوان یکی از پایگاه های تشیّع و حرم اهل بیت(ع) و از معدود شهرهایی است که دارای امامزادگان و بقاع متبرکه فراوان است، به همین مناسبت در این روز برنامه های متنوعی در بقاع شهرری و همچنین آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السّلام برگزار شد.

مراسم تکریم امامزادگان در این آستان با غبارروبی ضریح امامزاده حمزه علیه السّلام که در جوار حرم حضرت عبدالعظیم علیه السّلام قرار دارد، آغاز شد و در ادامه زیارتنامه حضرت قرائت شد.

برگزاری مراسم به اهتزاز در آمدن پرچم امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیهم السّلام در صحن باغ توتی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم علیه السّلام همراه با جمع خوانی خدام این آستان از دیگر برنامه های روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه بود.

همچنین مراسم بزرگداشت امامزاده حمزه و امامزاده طاهر علیه السّلام بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای بزرگ ری برگزار شد.

این برنامه با قرائت قرآن توسط احمد رحیمی آغاز و با قرائت زیارتنامه امامزاده حمزه و امامزاده طاهر توسّط زین العابدین فرد همراه بود. در ادامه استاد غلامرضا سازگار به ذکر اشعار در مدح این امامزادگان واجب التعظیم پرداخت. سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بحرالعلوم و مدیحه سرائی زهیر سازگار از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.

    

افتاب ری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.