آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پنجمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری برگزار شد

به گزارش راگانیوز ، مدیر کل زندان های استان تهران در این برنامه با بیان اینکه اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی فشافویه در جهت اجرای اصل ۴۲ قانون به لحاظ نگهداری محکومین مواد مخدر زیر پنج سال ساخته شده است اظهار داشت: این اردوگاه ظرفیت ۱۰ هزار نفر را دارد که در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر محکوم مواد مخدر زیر پنج سال و ۹۰۰ معتاد متجاهر در آن نگهداری می شود.
مصطفی محبی ادامه داد: معتادان و مجرمانی که در این اردوگاه نگهداری می شوند در صورت تمایل به اشتغال و حرفه آموزی می توانند در شغل هایی از جمله کفاشی، سیم کشی اتومبیل، خیاطی و سنگ سازی تزیینی آموزش و پس از آن اشتغال داشته باشند.
وی یکی از اهداف اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه را بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه دانست و افزود: تمام برنامه های این اردوگاه در جهت کاهش های آسیب های اجتماعی و بازگشت معتادان به جامعه برنامه ریزی شده است.
فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این جلسه با بیان اینکه جوانان سرمایه های ملی هستند که باید در مسیر توسعه کشور از آنان استفاده شود اظهار داشت: دشمنان به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه های مبتذل فرهنگی و همچنیین تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان کشور هستند.
هدایت الله جمالی پور ادامه داد: کشور اگر نیروی انسانی متخصص، متعهد و مجرب نداشته باشد هر میزان هم منابع، سرمایه و ثروت داشته باشد نخواهد توانست در مسیر توسعه حرکت کند.
وی معتادان را افرادی گرفتار و بیمار درد اعتیاد دانست و افزود: نگاه عمومی جامعه به فرد معتاد باید از حالت فعلی به حالت بیمار تغییر کند تا این افراد بتوانند به راحتی به جامعه، کار و کانون گرم خانواده خود بازگردند.
جمالی پور موضوع اشتغال معتادان پس از درمان را یکی از معضلات فعلی جامعه برشمرد و خاطر نشان کرد: ایجاد اردوگاه هایی مانند اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی فشافویه می تواند تاثیر بسزایی در بازگشت معتادان به جامعه و داشتن شغل آبرومند این قشر آسیب پذیر داشته باشد.
معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه این برنامه با بیان اینکه مهارت آموزی بهبود یافتگان اعتیاد یکی از دغه دغه های اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری است اضافه کرد: آموزش مشاغل کاربردی و روزمره که نیاز زیادی به سرمایه و ابزار تولید ندارند باید اولویت آموزش بهبود یافتگان اعتیاد باشد.
مهدی مجیدی خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی بنا به وظیفه ذاتی خود و با استفاده از ظرفیت سایر ادارات باید زیرساخت های لازم را برای بازگشت معتادان بهبود یافته به جامعه فراهم کند.
فرماندار ویژه و اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان ری از بخش های مختلف نگهداری، آموزش و کارگاه های تولیدی اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه بازدید و با برخی از مددجویان این مرکز گفتگو کردند.
اردوگاه حرفه آموزی و کاردرمانی فشافویه با مساحت ۱۱۰ هکتار در فشافویه واقع در انتهای جنوب شهرستان ری قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.