آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پوشش فضای سبز شهر کهریزک با “مالچ” گیاهی

به گزارش راگانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کهریزک؛ «داریوش خطیر» با اعلام این خبر گفت: در طول سالهای گذشته پس از هرس درختان، امحای شاخ و برگ های زائد به دلیل حجم زیاد یکی از دغدغه های واحد فضای سبز محسوب می شد اما امسال با توجه به مطالعات انجام شده در حوزه محیط زیست و استفاده از فناوری های جدید توانستیم با استفاده از دستگاه های خرد کن؛ شاخ و برگ درختان را به قطعات ریز تبدیل کنیم که این قطعات خردشده به اصطلاح کارشناسان فضای سبز مالچ گیاهی یا خاکپوش نام دارد.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری کهریزک افزود: مالچ های گیاهی پوشش مناسبی برای خاک باغچه های معابر، بوستان ها  و فضاهای سبز شهری هستند چراکه تراشه های چوبی شاخ و برگ درختان به عنوان پوششی گیاهی علاوه بر حفظ  محیط زیست برای تثبیت خاک و جلوگیری از تبخیر آب موثر هستند.

وی اظهار داشت: علاوه بر رفع معضل امحای شاخ و برگ درختان ، مالچ های گیاهی به عنوان پوششی طبیعی  مانع رشد علف های هرز نیز می شوند و این موضوع میزان استفاده از سمومی شیمیایی را کاهش می دهد.

خطیر در ادامه به سایر مزایای مالچ های گیاهی نیز اشاره کرد و گفت: امروزه در بسیاری از کشورهای جهان مالچ گیاهی علاوه بر کاربرد پوشش خاک به عنوان یکی از ابزار زیباسازی فضای سبز نیز کاربرد دارد و با رنگ کردن مالچ ها با رنگ های طبیعی  از آنها برای پوشاندن سطح داخل گلدان ها، باغچه های سطح معابر و… استفاده می کنند که تنوع رنگ آنها  چشم انداز زیبایی را به تصویر می کشد.

وی افزود با توجه به فرا رسیدن فصل هرس و تولید حجم قابل توجهی از مالچ های گیاهی، شهروندان نیز در صورت نیاز می توانند با مراجعه به باغ تولیدات گیاهی شهرداری کهریزک ، مالچ گیاهی را برای تثبیت خاک و پوشش گیاهی منازل خود دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.