آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پیشرفت ۵۰ درصدی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر پس از یک دهه+فیلم

بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌ جمهور در دولت نهم به شهرستان اسلامشهر بود که به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار دولت یازدهم مصوب شد اما متأسفانه به دلیل عدم تأمین منابع مالی به رغم گذشت ۱۰ سال از آغاز پروژه همچنان نیمه‌کاره رها شده و تنها نیمی از پروژه اجرا شده است.

دی‌ماه سال ۹۵ محمدجعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی وقت ضمن بازدید از این پروژه عظیم ملی اظهار داشت: در بهترین حالت و با توجه به زمان‌بر بودن تکمیل تأسیسات و خدمات زیربنایی این طرح اقدامات لازم جهت نصب تجهیزات پزشکی برای این بیمارستان در نیمه نخست سال ۹۷ انجام می‌گیرد.

وی در بازدید بعدی خود از این پروژه در دی‌ماه سال ۹۶ بار دیگر بر تکمیل این پروژه در زمان مقرر خود تأکید کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و پیگیری‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا پایان سال ۹۷ این پروژه عظیم تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

اکنون سال ۹۷ از نیمه گذشته و هنوز از وعده‌های مسئولانی که در دو سال گذشته با حضور در شهرستان از این پروژه بازدید داشتند خبری نیست.

به منظور اطلاع از روند پیشرفت کار و اقدامات صورت گرفته جهت تکمیل این پروژه به سراغ محمدرضا سلمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر رفته و علت تأخیر در اتمام پروژه را جویا شدیم .

سلمانی با بیان اینکه کلنگ پروژه بیمارستان ۴۰۴ تختخوابی اسلامشهر در سال ۸۷ به زمین زده شد اظهار داشت: این پروژه در زمینی به مساحت ۶۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۳۸۵۰۰ مترمربع در ۵ طبقه در حال ساخت است و تاکنون ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل نیازمند ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی بیان کرد: اواخر شهریورماه سال جاری این پروژه از وزارت مسکن و شهرسازی تحویل وزارت بهداشت و درمان شد تا ادامه کار توسط شرکت تخصصی ساختمان‌های درمانی وزارت بهداشت انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر با اشاره به مبلغ اعتباری که در سفر رئیس‌ جمهوری مقرر شد تا از طریق تسهیلات بانکی دریافت و اقساط آن توسط دولت پرداخت شود گفت: با توجه به اینکه شرکت خصوصی پیمانکارِ مجری پروژه امکان دریافت این وام را نداشت اکنون که تکمیل بیمارستان به شرکت تخصصی وزارت بهداشت واگذار شده مبلغ اعتبار آماده و پروژه از نظر نقدینگی مشکلی ندارد.

سلمانی با بیان اینکه تغییر پیمانکار می‌تواند تکمیل پروژه را به عقب بیاندازد تأکید کرد: تلاش مسئولان شهرستان اسلامشهر بر این است که تا پایان امسال بیمارستان تکمیل شود و شرکت تخصصی تحت پوشش وزارت بهداشت نیز قول داده با ادامه روند کار به همین صورت بیمارستان تا پایان سال ۹۸ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: تجهیز بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و حال باید به دنبال تجهیز منابع باشیم تا زمان تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان تجهیزات آن نیز کامل باشد و با توجه به هزینه‌های بالای تجهیزات رادیولوژی، آزمایشگاه و بخش‌های ویژه دولت در نظر دارد بخش خصوصی را وارد و برای تکمیل و تجهیز سریع‌تر بیمارستان از آن‌ها کمک گیرد.

متأسفانه امروز و فردا کردن مسئولان در شرایطی است که شهرستان اسلامشهر به جهت همجواری با شهرستان‌های بهارستان و رباط‌کریم و سرریز شدن بار جمعیتی غالباً از قشر کارگر و کم‌درآمد جامعه به آن نیازمند تدابیر مسئولان جهت تأمین مناسب امکانات رفاهی شهری است و تنها بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی امام رضا(ع) این شهرستان پاسخگوی نیاز درمانی مراجعه‌کنندگان نیست و نیاز است که در کنار گسترش بخش‌های آموزشی، تأمین مسکن و زیرساخت‌های حمل و نقل تجهیز و تکمیل مراکز مجهز درمانی نیز در اولویت‌های این شهرستان قرار گیرد.

ویدئویی از وضعیت بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر را با هم می‌بینیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.