آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

پیکر برترین مربی کشتی جهان در منزل ابدیش آرام گرفت

139505251928261328391974

به گزارش راگانیوز ، پیکر زنده‌یاد عبدالله زارع پدر کشتی شهرری و برترین مربی جهان پس از تشییع باشکوه در منزل ابدیش آرام گرفت.

پیکر این استاد ارزشمند کشتی از درب منزل وی با حضور پرشور مسئولان استان تهران و شهرستان ری و قهرمانان نام آشنای جمهوری اسلامی ایران تشییع شد.

پیکر زنده‌‌یاد زارع پس از تشییع باشکوه به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) منتقل شد و پس از طواف گرد مضجع شریف حضرت سیدالکریم (ع) و امامزادگان واجب التعظیم و لازم التکریم مجاورش به آرامستان بهشت زهرا (س) منتقل شد.

آیین تشییع و تدفین پیکر زنده یاد زارع پس از انتقال به آرامستان بهشت زهرا (س) با حضور جامعه ورزش و مردم ورزش دوست ایران اسلامی ادامه یافت و پس از تشییع و آیین تدفین، پیکر برترین مربی جهان در میان حزن و اندوه و در میان ذکر صلوات و نام ائمه اطهار علیهم‌السلام در قطعه نام‌آوران آرامستان بهشت زهرا (س) در منزل ابدیش آرام گرفت.

به گزارش فارس، مهدی شربیانی قهرمان کشتی، بهنام محمودی از مربیان نام آشنای کشتی، ناصر محمدخانی و … از جمله ورزشکاران نام آشنای مراسم تشییع پیکر شادروان زارع بودند.

گفتنی است، جمعی از فعالان رسانه استان تهران از جمله محسن شیرازی سرپرست روزنامه سایه، مصطفی هدایی رئیس سازمان بسیج رسانه استان تهران و مدیر خبرگزاری فارس در جنوب تهران و … به منظور تکریم و پاسداشت خدمات ارزنده زنده یاد زارع در تربیت و پرورش فرزندان این مرز و بوم در حوزه ورزش و … در مراسم تشییع پیکر پدر کشتی شهرری و بهترین مربی کشتی جهان حضور یافتند.

عبدالله زارع بهترین مربی سال 2009 جهان و پدر کشتی شهرری و نخستین مربی حمید سوریان، اسطوره کشتی جهان بامداد روز گذشته در بیمارستان آیت‌الله فیروزآبادی شهرری دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلی پیوست.

زارع در سن 20 سالگی به کشتی روی آورد و در سال‌های 1332 و 1337 موفق شد مدال برنز کشور را کسب کند.

وی به دلیل آسیب‌دیدگی زود از دنیای قهرمانی کنار رفت و به امر مربیگری پرداخت و نخستین شاگرد خودش قاسم بابایی‌جعفری را به مسابقات جهانی فرستاد.

زارع در طول مربیگری‌اش شاگردان زیادی را تحویل جامعه کشتی داد که سرآمد همه آنها حمید سوریان نابغه کشتی جهان است.

وی در سال 1388 به‌عنوان برترین مربی جهان از سوی فدراسیون جهانی کشتی انتخاب شد.

این پیشکسوت همچنین برای نخستین بار مورد تقدیر اهالی شهرری قرار گرفت.

زورخانه‌ای نیز به پاس تلاش‌های زارع در شهرری احداث و با نام وی نام‌گذاری شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.