آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کارهایی که خالصانه باشد برای خدا باقی می‌ماند/ در خدمتگزاری به مردم کم نگذارید

 
به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، “حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی” روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان ری در سال 95 که با حضور پرشور مدیران اداری این شهرستان در سالن همایش‌های جاد کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا با بیان این‌که انسان در طول زندگی علی‌الدوام با یک سری نگرانی روبرو است، اظهار داشت: این نگرانی‌ها در برخی جاها انسان را دچار مشکل می‌کند و به همین دلیل انسان‌ها دنبال این هستند راه حلی برای این نگرانی پیدا کنند .

وی گفت: گاهی انسان در زندگی خود با بن بست روبه‌رو می‌شود و به هر دری می‌زند مشکلش حل نمی‌شود، گاهی نیز آدم نمی‌داند چه رخ می‌دهد .

امام جمعه شهرری، معیشت و مسائل اقتصادی را نگرانی دیگر انسان‌ها در طول زندگی عنوان کرد و افزود: گاهی انسان در زمینه مسائل اقتصادی و معیشت دچار نگرانی می‌شوند .

حجت‌الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه نگرانی دیگر انسان این است که گاهی احساس تنهایی می‌کند، گفت: گاهی هم اساساً مشکلاتی در زندگی انسان رخ می‌دهد و برای حل مشکل دچار نگرانی است. نگرانی‌ها اعم از نگرانی نسبت به جامعه، خانواده و … است .

وی با بیان این‌که قرآن کریم برای برطرف شدن این نگرانی‌ها راه حل دارد، عنوان کرد: در سوره مبارکه طلاق طی دو آیه دو نگرانی را مطرح و راه حل کلی را برای برطرف شدن نگرانی‌های انسان مطرح می‌کند .

امام جمعه شهرری ادامه داد: اگر انسان همواره دل در گرو خداوند متعال داشته باشد و به باری‌تعالی اعتماد کند بی‌تردید در طول زندگی دچار هیچ بن‌بستی نمی‌شود. بن‌بست در زندگی برای کسانی است که باور به خدا نداشته باشد و این کلام خداوند متعال است .

وی در تشریح تقوا بیان داشت: تقوا به این معنا است که انسان همواره خود را در محضر خداوند متعال بداند. باری‌تعالی به تمام اسرار ما و کارهای آشکار ما آگاه است .

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر این‌که همه امور در دست خداوند متعال است، گفت: اگر انسان به این مهم اعتقاد داشته باشد که همه امور در دست خداوند متعال است خداوند متعال توانی به او می‌دهد که به جنگ همه مشکلات برود .

وی تاریخ را گواه این اصل دانست و تاکید کرد: در طول تاریخ پیامبران فراوانی بودند که با توکل به خداوند متعال بر همه مشکلات غلبه کردند و در عصر حاضر نیز امام خمینی (ره) یک تنه به میدان آمده و همه امیدش به خداوند متعال بود .

امام جمعه شهرری افزود: امام خمینی (ره) با اطمینان کامل عنوان می‌فرمودند که «اگر تنها هم بمانم دست از کارم بر نمی‌دارم». در زندگی هرگاه به خدا تکیه کنید هرگز به بن بست نمی خورید .

وی در ارتباط با نگرانی انسان در زمینه اقتصاد و معیشت عنوان کرد: روزی دست خداوند متعالی است که حتی به کافران نیز روزی می‌دهد. ایمان داشته باشید که خداوند از جایی برای انسان روزی می‌فرستد که اصلاً تصور آن را نمی‌کردید .

حجت‌الاسلام شاهچراغی احساس تنهایی را دیگر نگرانی برخی از انسان‌ها دانست و تاکید کرد: در طول زندگی هرگز احساس تنهایی نکنید. اگر به خدا اعتماد کنید، خداوند نیرو و توانی به مومن می‌دکه هرگز در زندگی احساس تنهایی نکند .

وی افزود: همواره دل به خدا داده و خودتان را در محضر خداوند بدانید که فردا باید در محضر خدا پاسخگو باشیم .

امام جمعه شهرری با تاکید بر این‌که کارهایی که خالصانه باشد برای خدا باقی می‌ماند، گفت: در خدمت‌گذاری به مردم کم نگذارید. اگر درحالی که توان کاری را داشته باشید و در آن کار کم بگذارید فردای قیامت باید در محضر خدا پاسخگو باشید .

وی با بیان این‌که کار خدا بر زمین نمی‌ماند بیان داشت: مطمئن باشید اگر شما هم یاری نکنید دین خدا تعطیل نمی‌شود و فرد دیگری دین خدا را دنبال می‌کند .

همه در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستند

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: همه در اقتصاد مقاومتی سهیم هستند، فکر نکنیم که فقط مردم و یا فقط دولت در اقتصاد مقاومتی سهم دارد بلکه همه باید با تمام توان به میدان آمده و در راستای اقتصاد مقاومتی گام بردارند .

وی افزود: افراد باید خودشان بیندیشند که در تحقق اقتصاد مقاومتی چه نقشی دارند و پس از آن با تمام وجود در این مسیر قدم بگذارند .

مردم ری در دفاع از اسلام و حریم ولایت همیشه پیشتاز بودند/تاکید بر حضور پرشور در طرح جهادی سپاس

امام جمعه شهرری با اشاره به اجرای طرح سپاس در شهرستان ری اظهار داشت: به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران طرح جهادی سپاس (دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران) شهرستان ری طی یک هفته با نیت خالص در سطح شهرستان در حال اجرا است .

وی وجود 2 هزار و 797 شهید گلگون کفن را از افتخارات شهرستان ری برشمرد و تاکید کرد: مردم شهید پرور شهرستان ری همچون عرصه‌های مختلف انقلاب امروز نیز در حوزه دفاع از حریم ولایت پیشگام است و از لحاظ تعداد شهدای مدافع حرم دومین شهر کشور است .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.