آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کارگاه آموزش ساخت ربات در شهرری برگزار می شود

راگانیوز: مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء از برگزاری کارگاه ‌هاي آموزش رباتيك ويژه پسران در شهرری به همت فرهنگسرای ولاء خبر داد.
 کارگاه آموزش ساخت ربات در شهرری برگزار می شود

به گزارش راگانیوز به نقل از مهر، سمیه مهدکیا صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به این کلاس ها بیان کرد: آشنایی با اصول طراحی مکانیکی و ساخت روبات جنگنده کوچک از اهداف کلی برگزاری این دوره هاست.

وی با اشاره به ایجاد شناخت و دانش این علم افزود: آشنایی با علم رباتیک، آشنایی با نقش علم الکترونیک و مکانیک در ساخت روبات جنگنده و آشنایی با ابزارآلات مکانیک از دیگر اهداف برگزاری این کلاسهاست.

مهدکیا در خصوص سر فصلهای این دوره آموزشی عنوان داشت: مقدمه، اصول طراحی مکانیکی، آشنایی با ابزار آلات مکانیکی، الکترونیک و عیب یابی از عناوین این دوره هاست و آشنایی با روباتیک، آشنایی با مزایای شرکت در دوره های روباتیک، آشنایی با نقش علم الکترونیک و مکانیک در ساخت روبات، توضیح روبات جنگنده، نمایش فیلم رباتهای جنگنده که در جهان ساخته شده است از مقدمات این دوره هاست.

آشنایی با قواعد طراحی روباتهای جنگنده

وی ادامه داد: در اصول طراحی مکانیکی، آشنایی با اصول طراحی مکانیکی و ارائه طرحهای مکانیکی توسط دانش آموزان با هدف ساخت روبات با مقاومت مکانیکی بالا، آشنایی با قواعد طراحی روباتهای جنگنده، آموزش نرم افزارcatia محیطpart design ، آموزش نرم افزار catia محیط D 3، طراحی اجزای رباتهای جنگنده مد نظر  هر دانش آموز توسط وی و همچنین نرم افزار catia محیط assembly آموزش داده می شود.

مسئول واحد آموزش فرهنگسرای ولاء با اشاره به آشنایی با ابزارآلات مکانیک گفت: در این دوره آشنایی با کارگاه، ابزار، مواد اولیه، اره کاری و برش صفحه های روبات، ساخت صفحه شاسی روبات، آشنایی با سوهان کاری، سوراخ کاری و اعمال آنها برای ساخت روبات، آشنایی با انواع موتور(موتورهایac ، موتورهایdc  و تفاوتهای آنها و انتخاب بهترین نوع موتور DC برای روباتها)، آشنایی با انواع گیربکس، آشنایی با نحوه سوار کردن موتورها بر روی روبات، آشنایی با انواع اتصالات، آشنایی با سیستمهای پنوماتیکی و آشنایی با نحوه ساخت جکها در کارخانجات صورت می گیرد.

آشنایی با نحوه کنترل موتورها و جکهای ربات

وی در خصوص سرفصلها الکترونیک اضافه کرد: در این فصل آشنایی با مدار کنترل کننده روبات و تحلیل آن، ساخت ریموت کنترلی، آشنایی با نحوه کنترل موتورها و جکها آموزش داده می شود و در سرفصل آخر عیب یابی عیبهای روباتهای معیوب را شناسایی و آن را رفع خواهند کرد.

مهدکیا یادآور شد: علاقه مندان برای ثبت نام می توانند به فرهنگسرای ولاء واقع در میدان نماز شهرری مراجعه کنند و یا با تلفنهای 33764985، 33370606 و 33370505 تماس حاصل فرمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.