آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کانال کمکی سرخه حصار در جنوب تهران به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: کانال کمکی سرخه حصار در جنوب تهران به بهره‌برداری رسید

به گزارش راگانیوز ، سید احمد صفوی ظهر امروز در جریان بازدید از کانال کمکی سرخه حصار اظهار کرد: همزمان با بارش‌های اخیر، کانال کمکی سرخه حصار به طول سه هزار متر مورد بهره ‌برداری کامل قرار گرفت و آب‌های سطحی سرازیرشده از حوزه آبریز شرق به منطقه 20، با کمک این سازه بتنی به موقع هدایت و کنترل شد.

وی با اشاره به اینکه سطح مقطع کانال سرخه حصار در محدوده حدفاصل روستای امین‌آباد تا روستای تقی‌آباد پاسخگوی عبور سیلاب‌های فصلی نبوده و از این رو کانال کمکی در این مسیر ساخته شده است، افزود: با بهره‌برداری از این کانال کمکی، تهدیدهای احتمالی ناشی از کمبود ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار در زمان بارندگی‌های فصلی از بین رفته است.

وی به تمهیدات مستمر و روزانه مدیریت شهری برای مدیریت بحران سیلاب‌های احتمالی نیز اشاره کرد و گفت: پاکسازی و لایروبی‌های مداوم کانال های عبوری، حوضچه‌های رسوب‌گیر و مخازن 600 هزار متر مکعبی صالح‌آباد از اقدام‌های پیشگیرانه‌ای است که قبل از وقوع بارندگی‌ها انجام شده تا در زمان بارندگی مشکلی در سطح منطقه به‌وجود نیاید.

صفوی ادامه داد: در زمان بارندگی‌ها نیز اکیپ‌های لایروبی در آماده‌باش هستند تا در صورت وقوع سیلاب‌های فصلی به سرعت وارد عمل شوند.

شهردار منطقه 20 یادآور شد: منطقه 20 به عنوان جنوبی‌ترین نقطه شهر تهران، محل سرریز دو سوم از آب‌های سطحی پایتخت است که از طریق کانال‌های سرخه حصار و فیروزآبادی به خارج از محدوده شهری هدایت می‌شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.