آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کاپ دوم مسابقات پارالمپیاد تهران به شهرری رسید

محمد علی نجفی در مراسم پایانی هشتمین دوره مسابقات پارالمپیاد محلات شهر تهران که به میزبانی منطقه ۲۰ در مجموعه فرهنگی ورزشی قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد، گفت: وجود مجموعه ورزشی مثل مجموعه قمر بنی هاشم(ع) جای خوشحالی داردوباید تعداد این چنین مجموعه هایی افزایش یابد. نجفی با اشاره به این که امید، مشارکت شهروندی و شکوفایی باید در همه زمینه های شهری محقق شود، افزود: پویایی، نشاط و سلامت از مهمترین ابزارهای تحقق این شعار است که با امر ورزش این مهم عملیاتی می شود.
وی شهرداری را مسئول زیست پذیرکردن شهر تهران برشمرد و گفت: برای تبدیل شهر تهران به شهری با آرامش ونشاط، در سال های گذشته اقدامات موثری برای معلولان و غیرمعلولان انجام شده است که امیدواریم با مشورت جامعه توان یابان و کمک شورای اسلامی شهر تهران بتوانیم این برنامه ها را توسعه بدهیم و زمینه افزایش امکانات فراهم شود.
نجفی کاهش آسیب های اجتماعی و دوری از روحیه انزوا طلبی در شهر را از دیگر پیامدهای فعالیت های ورزشی دانست و افزود: نقش آفرینی جانبازان و معلولان در ورزش های همگانی بسیار ارزشمند است و این امر در مسیر تبدیل شدن به یک فرهنگ قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه پرداختن به ورزش در قشرهای خاص باعث شده شکل جدیدی از زندگی برای آنها رقم بخورد، گفت: جانبازان و معلولان ورزشکار، با وجود داشتن محدودیت های جسمی، موفق به کسب افتخارات ورزشی شده اند که نشان از این دارد که محدودیت جسمی مانعی برای دستیابی به مراتب کمال و رشد و تعالی انسانی نیست.
نجفی ادامه داد: مانع اصلی تکامل در جامعه، محدودیت های اخلاقی و فکری است.
*توسعه برنامه های ورزشی ویژه معلولان وجانبازان
ولی الله شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران نیز در این مراسم، سلامتی را ارمغان اصلی ورزش برشمرد و گفت: حفظ سلامتی از منظر فردی و اجتماعی در آموزه های دینی نیز مورد تاکید است و در۵۰ حدیث در ارتباط با امر سلامت جسمی، اشاره مستقیم شده است.
شجاع پوریان با اشاره به این که در زمینه ورزش های همگانی از سوی شهرداری تلاش های خوبی انجام شده است، گفت: پایه ورزش های همگانی شهر تهران بر محلات است و امروز شاهد هشتمین دوره از این مسابقات هستیم.
وی افزود: توسعه برنامه های ورزشی ویژه معلولان و جانبازان که ولی نعمتان جامعه هستند، از مهمترین برنامه های مدیریت شهری در سال ۹۷ است تا با شتاب بیشتر این برنامه ها، خدمات رسانی به اقشار خاص افزایش یابد.
بر اساس این گزارش در بخش بانوان، به ترتیب مناطق ۱۲ و ۲۰ صاحب کاپ رتبه اول و دوم و مناطق ۱۵ و ۵ به صورت مشترک صاحب کاپ رتبه سوم شدند.همچنین در بخش آقایان نیز مناطق ۷ و ۱۷ به کاپ رتبه های اول و دوم دست یافتند و مناطق ۱۲ و ۴ به صورت مشترک رتبه سوم این مسابقات را دریافت کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.