آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کتاب «گروه ۱+۵» در کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان ری رونمایی شد

به گزارش راگانیوز ، این برنامه روز یکشنبه ۲۱ آبان  همزمان با بیست و پنجمین دوره هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور فرهاد حسن زاده نویسنده اثر، آتوسا صالحی منتقد برنامه، اکرم نادری معاون مدیر کل کتابخانه های استان تهران، علی اکبر قربانی رمنتی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری، مجتبی مظفری شهردار ناحیه ۵ شهرری، حجت الاسلام سید رحیم موسوی مشاور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان و علاقمندان به حوزه کتاب در کتابخانه امام خمینی (ره) شهرستان ری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری، در ابتدای مراسم پس از خیرمقدم مهمانان برنامه توسط ریحانه صباغی مسئول کتابخانه، مرضیه مجیدی مجری برنامه با طنز کوتاهی درباره آقای حسن زاده نویسنده کتاب و زندگینامه ایشان برنامه را آغاز کردند. سپس مراسم رونمایی کتاب با حضور اکرم نادری معاون مدیر کل کتابخانه های استان تهران، علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری، حجت الاسلام موسوی مشاور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، ریحانه صباغی مسئول کتابخانه، نویسنده و منتقد برگزار گردید.
در ادامه فرهاد حسن زاده نویسنده اثر  با ابراز خوشحالی جهت حضور در چنین جلساتی هفته کتاب را فرصت مغتنمی برای معرفی نویسندگان به مخاطبان دانست. ایشان با یادآوری خاطرات کودکی و کتابخوانی شان در کانون پرورش فکری کودکان به زبان طنز یادآور شد که همیشه با کتاب مانوس بوده و نوشتن را راهی برای بیان باورها، احساسات و خواسته های خود با مخاطبان می دانسته است.ایشان در مورد نحوه شکل گیری داستان کتاب «گروه ۱+۵» خاطر نشان کرد جمعی از نویسندگان طنز (آتوسا صالحی، مژگان کلهر، شهرام شفیعی و…) به این ضرورت رسیدند که در حوزه کتاب کودک و نوجوان در مورد آموزش مسائل اجتماعی و رفتاری خلاهایی جدی وجود دارد. بنابراین آنها دست به کار شدند تا با زبانی طنز و بدون شعار و نصیحت گویی این خلا را برطرف نموده که کتاب «گروه ۱+۵» حاصل این نشست ها بود.
در بخش دیگری از این مراسم آتوسا صالحی منتقد جلسه نیز ضمن تشکر از همکاران کتابخانه، هفته کتاب را عید نویسندگان دانسته و بسیار ابراز خوشحالی نمود که در جمع کودکان حضور دارد. ایشان هم با یادآوری خاطرات مدرسه و کودکی خود با زبانی طنز و چگونه نویسنده شدنش را با بیان این نکته که متاسفانه سیستم آموزشی ما، تاکید خود را صرفاً بر مسائل درسی گذاشته و از درسهایی که در گذشته باب خلاقیت ها و استعدادیابی ها بوده (مانند کلاس انشا) غفلت ورزیدند، خواستار این شد که معلمان توجه بیشتری را برحوزه داستان خوانی کودکان داشته باشند.
ایشان خواندن مجموعه کتاب «گروه ۱+۵» را  به کودکان توصیه کرد. مثلاً در کتاب «مردی که خودش را گم کرد» از این مجموعه با زبانی ساده و روان مشکلی مانند اعتیاد را بازگو نموده و  به راه حل هایی که نوجوانان داستان  برای درمان این مساله  می کنند اشاره کرد و باور داشت که خواندن چنین کتابهای طنزی که برای خواننده لذت بخش بوده و همواره لبخند بر لب دارند به افزایش توانمندیهای کودکان منجر می شود.در ادامه جلسه کودکان و حاضرین در مراسم، با پرسشهای خود از نویسنده به بحث و گفتگو پرداختند.
گفتنی است در پایان برنامه از نویسنده و منتقد جلسه با اهدا هدایای به رسم یادبود تقدیر گردید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.