آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کسب موافقت میراث فرهنگی در بهسازی آستان امامزاده عبدالله (ع) ضروری است

به گزارش راگانیوز ، در پی عملیات نوسازی و بهسازی مقبره‌های آستان مقدس امامزاده عبدالله (ع) شهرستان ری و تخریب قبور این امامزاده به جهت بازدید جمعی از مسؤولان اداری و اجرایی شهرستان ری با حضور خلیل‌آبادی و حجت نظری از اعضای شورای شهر به همراه شهردار منطقه ۲۰، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری ری، رئیس اداره اوقاف شهرستان ری، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان ری و تولیت آستان امامزاده عبدالله (ع) گرد هم آمدند تا با راهکارسنجی مناسب باعث تسهیل در امور شوند.

در این طی این بازدید حسن خلیل‌آبادی در جمع خبرنگاران بیان داشت: این محل به ثبت میراث فرهنگی درآمده است و کلیه فعالیت‌های عمرانی آن باید مجوز میراث و با هماهنگی شهرداری منطقه صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل قرارگیری این بقعه در مرکز شهرستان که کلیه فعالیت‌های عمرانی و ساختمانی در این ناحیه معطوف شده است و جزو فضاهای کالبدی شهرری محسوب می‌شود. مسؤولان دست‌اندرکار این مجموعه باید ضمن دریافت مجوز اداره میراث فرهنگی گردشگری شهرستان ری با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۰ این عملیات عمرانی را انجام می‌دادند.

رئیس شورای شهرستان ری ادامه داد: مسؤولان این امامزاده با این تصور که با تغییر سنگ‌فرش قبور بدون اطلاع و مجوز مشکلی در روند این اجرا پیش نمی‌آید و در همسان‌سازی نیاز به مجوز نخواهند داشت شروع به اجرای پروژه کردند.

خلیل‌آبادی گفت: امیدواریم این مشکل تا روز شنبه با هماهنگی سازمان میراث فرهنگی شهرستان با هماهنگی شهرداری منطقه ۲۰ و حل و فصل شود و با تأیید نقشه و طرح‌ها، سنگ‌های نگهداری شده در سر جای خود نصب‌شده تا از دغدغه بازماندگان متوفیان کاسته شود.

وی در پاسخ تأخیر در مجوزها گفت: میراث فرهنگی مانع بهسازی نمی‌شود و حفظ این موضوع نیز تنها دغدغه شهرداری است و مطمئناً حفظ این ابنیه با مجوز شروع به فعالیت عمرانی اداره میراث و هماهنگی شهرداری منطقه این روند پیشبرد شایانی خواهد داشت.

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد انتقاد سعید اوتارخانی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری اظهار داشت: رئیس این اداره فقط گله کوچکی داشتند ولی وقتی ما نگرانی و مطالبات مردمی روبه‌رو می‌شویم قطعاً همدرد با آنان می‌شویم درضمن‌آنکه ما شش ماه پیش رأی اعتماد خود را از مردم گرفتیم و نیاز به تبلیغات نداریم در دوره بعد نیز کاندیدا نخواهیم بود.

فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.