آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کشف دو خمره سفالی تاریخی در شهرری

امیر مصیب رحیم زاده  اظهار داشت: این ۲ خمره کشف شده عصر امروز در حین گودبرداری یک ساختمان در مرکز شهرری کشف شد و در دل دیوار جا داشت.
وی عنوان کرد: به نظر می رسد که این خمره ها خالی باشد و با توجه به ابعاد آنها به احتمال زیاد متعلق به ذخیره آذوقه است و وجود هر نوع سکه و طلا در آنها غیرقابل باوراست.
رحیم زاده تصریح کرد: محوطه کشف شده تاریخی و ملک مورد نظر شخصی‌ است و در حین انجام عملیات با این کوزه‌ها مواجه شدند وتا اعلام نتیجه و بررسی‌های باستان شناسان، ادامه عملیات ساختمانی در این منطقه از شهر متوقف شده است.
وی افزود: تا پایان پژوهش‌های باستان‌ شناسی هر اظهار نظری در این زمینه قابل قبول نیست.
شهرستان ری به لحاظ موقعیت جغرافیایی در ناحیه دشت قرار گرفته و کوه بی بی شهربانو و آراد به عنوان مظهر استواری و تپه چشمه علی یکی از قدیمی ترین آثار باستانی شهرری به عنوان شاخص در علم باستان شناسی در زمینه گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی این شهرستان است از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.