آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کشف ۸۰ فقره سلاح غیر مجاز در ری/ ۴۲ نفر دستگیر شده اند

حجت الاسلام علی ملکوتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مواردی همچون سرقت، دستگیری سارقین، مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش، جلوگیری از ورود کالای قاچاق، مبارزه با مشروبات الکلی، سلاح غیر مجاز، انواع ماهواره و اقلام و تجهیزات، حفظ اراضی ملی، برخورد با اتباع بیگانه غیر مجاز و انهدام باندها و گروهک ها و مواد مخدر به خوبی رصد می شوند و جز خط قرمزهای دستگاه قضا قرار دارند.

ملکوتی در ادامه با بیان این که در سال ۹۶  آمار سرقت نزدیک به ۲۵ هزار فقره بوده است و در این زمینه ۶۵۰۰ نفر از سارقین دستگیر شده و در حال اجرای احکام هستند افزود: در ۳ ماهه سال جاری نیز ۶۷۰۰ فقره تشکیل پرونده شده و ۱۳۵۱ نفر نیز در این ارتباط دستگیر شده اند.

وی با اشاره به حوزه اراذل و اوباش گفت: تعداد ۲۱۹ نفر در سال گذشته و ۵۵ نفر در ۳ ماهه اخیر در این حوزه دستگیر و حدود ۹۰ نفر از ارذل و اوباش مهم که دارای شناسنامه هستند نیز با قید تعهد آزاد شده اند.

دادستان شهرری کشفیات در حوزه کالای قاچاق را بیش از ۲ میلیون فقره اعلام کرد و گفت: در سال جدید در این حوزه بیش از یک میلیون فقره کشف داشته ایم و در این راستا اگر بتوانیم کالای قاچاق را معدوم و ورودش را به صفر نزدیک کنیم تولیدکنندگان ایرانی از رونق بیشتری برخوردار می شوند.

ملکوتی با بیان اینکه در حوزه مشروبات الکلی نیز آمار نسبتا خوبی را کسب کرده ایم افزود: طی سال گذشته ۴۴ هزار لیتر مشروبات الکلی کشف و حدود ۱۷۷ نفر مرتبط با پخش و مصرف مشروبات الکلی دستگیر شده اند و در سال جاری نیز این آمار بیش از ۴ هزار لیتر بوده و به دستگیری ۹۰ نفر رسیده است.

دادستان شهرری تعداد کشفیات و افراد دستگیر شده در حوزه سلاح غیر مجاز را در سال قبل ۶۵ فقره و ۳۱ نفر دستگیری  و در سال جدید ۱۵ فقره کشف و ۱۱  نفر دستگیر شده اعلام کرد.

وی کشف ماهواره و اقلام و تجهیزات دیگر را در سال گذشته بیش از ۱۸۶ هزار فقره و کشفیات در این زمینه طی سال جدید را ۳۸ هزار فقره اعلام داشت.

آزادسازی ۱۰۲هکتار از زمین های منابع طبیعی از سال گذشته تا کنون در حوزه استانی

ملکوتی با بیان اینکه در حوزه زمین های کشاورزی و تخریب و تغییر کاربری نیز آمار چشم گیری کسب شده است گفت: سال در گذشته حدود ۵۰۰ فقره دستور تخریب و قلعع و قمع و ۹۴ هکتار از زمین های منابع طبیعی و کشاورزی آزادسازی شده اند و در سال جدید ۸ هکتار از این زمین ها مورد آزاد سازی قرار گرفته است.

دادستان ری در ادامه بااشاره به بحث اتباع غیر مجاز گفت: به دلیل ازدیاد جمعیت اتباع بیگانه در حوزه ری و ۵ بخش آن، تعدادی دارای مجوز قانونی و تعدادی هم بدون مجوز هستند، لذا در این حوزه طی سال گذشته بیش ۴۵۰۰ نفر برخورد و طرد به کشورهای مربوطه را داشتیم و در سال جدید بیش از ۱۰۰۰ نفر را در این حوزه دستگیری و طرد داشته ایم.

انهدام بزرگترین باند قاچاق سوخت در ری/ یک باند ارتشا در دستگاه های دولتی ری دستگیر شد

وی در خصوص حوزه شناسایی و انهدام باندهای قاچاق گفت: در سال گذشته بزرگترین گروه باند قاچاق سوخت را دستگیر و به مجازات رساندیم و در حوزه شناسایی و انهدام باند ارتشا در دستگاه دولتی نیز یک باند دستگیر و با انها برخورد قانونی صورت گرفت.

دادستان ری به دستگیری و انهدام یک باند مهم جعل اسناد در برخی شرکت های دولتی نیز اشاره کرد و در رابطه با دستگیری گروهک های تکفیری و داعشی نیز گفت: در این حوزه چندین مورد دستگیری و برخورد داشته ایم.

ملکوتی در پایان به شناسایی و انهدام باند ترانزیت مواد مخدر اشاره داشت و افزود: انهدام این باند با کمک وزارت اطلاعات صورت گرفت و در نتیجه برزرگترین باند ترانزیت مواد مخدر که در حال ترانزیت به اروپا بود منهدم شد و ۷۰۰ کیلو هروئین کشف شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.