آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کشف 450 تن کاغذ و 980 تن نخ احتکار شده در انبار‌های شهر ری

به گزارش راگانیوز ، گشت مشترک تعزیرات حکومتی با توجه به اظهارات مسئولان اتحادیه کاغذ، جوراب و کشباف مبنی بر کمبود کاغذ و نخ، از انبارهای کاغذ و نخ در منطقه شهر ری بازدید کردند.

موجودی این انبارها بنابر اعلام مسئول اداره صنعت، معدن و تجارت شهر ری به سازمان اعلام نشده بود و از این جهت، احتکار محسوب می‌شود که بر اساس قانون، توقیف و ضبط شد. بررسی موجودی این انبار نشان داد که بیش از 450 تن کاغذ و 980 تن در این انبار احتکار شده است.

بهمن حسن بیگی، رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران با تاکید بر اینکه سعی می‌شود ظرف 10 روز به پرونده تخلف این شرکت در تعزیرات حکومتی شهر ری رسیدگی شود، افزود: میزان جرائم متخلفان این پرونده به میزان دو تا پنج برابر ارزش ریالی کالاهای احتکار شده است.

گشت تعزیرات حکومتی همچنین از یک انبار لوازم خانگی نیز که بیش از 50 هزار قلم کالا مانند تلویزیون، یخچال و کولرگازی در آن دپو شده بود بازدید کردند؛ مسئولان انبار ادعا کردند که این کالاهای در روزهای اخیر وارد شرکت شده و عمده کالاهای نیز با ارز 4200 تومانی نبوده و با ارز آزاد وارد شده‌اند.

البته مسئولان این شرکت با ارائه نامه‌ای که به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ارسال کرده بودند، ادعا کردند که از این سازمان درخواست کرده‌اند تا قیمت کالاها را برای عرضه به بازار مشخص کند.

رئیس گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در بررسی ادعاهای این شرکت گفت که کالاهای انبار در حکم احتکار نیست ولی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید قیمت را مشخص کند تا بررسی شود که آیا شرکت کالاهایی که پیش از این فروخته به قیمت مناسب بوده است یا خیر؟

آنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.