آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کمبود دادرس و کارمند در دادگستری ری

رسول جلالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر ۶ شعبه کیفری در شهرستان ری فعال است، اظهار داشت: سه دادرس در محاکم قضایی و سه دادرس در اجرای احکام مورد نیاز است که در صورت رفع این نیازها پرونده ها با سرعت بیشتری رسیدگی می شود.
وی با بیان اینکه پرونده های وارده و موجودی در دادگستری ری امسال افزایش یافته است، تصریح کرد: هر شعبه کیفری امسال بالغ بر ۵۰۰ فقره پرونده را رسیدگی کرده که رقم قابل توجهی است.
جلالی یادآور شد: به هر میزان تعداد نیروی انسانی و قضات افزایش یابد، رسیدگی به پرونده نیز در کمترین زمان و با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲ قاضی در دادگستری و ۳۰ قاضی در دادسرای ری فعالیت می کنند، عنوان کرد: در دادسرا و دادگاه کمبود دادیار و بازپرس وجود دارد که این موضوع مشکلاتی را در روند رسیدگی به پرونده ها ایجاد کرده است.
رئیس دادگستری شهرستان ری افزود: ۹ شعبه حقوقی در شهرری وجود دارد که از این تعداد چهار مورد آن مربوط به حوزه خانواده است.
وی گفت: در صورت تامین نیروی مورد نیاز، حجم پرونده های قضایی نیز کاهش پیدا می کند و رسیدگی نیز با دقت بیشتری انجام می شود.
جلالی اظهار داشت: ایجاد فضایی مناسب در دادگاه موجب می شود تا متهم و شاکی بدون استرس و در آرامش مطالب خود را برای قاضی عنوان کرده و قاضی هم با دقت بیشتری در مورد پرونده تصمیم گیری کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.