آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کمک مردم و خیرین در قالب محور نیکوکاری و خیر جمعی / توجه بیشتر به بهزیستی

به گزارش راگانیوز  ؛ ضیافت افطاری بهزیستی شهرستان ری و محور نیکوکاری در شیرخوارگاه حضرت رقیه سلام‌الله علیها با حضور دکتر انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، دکتر اصغر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، محمد علی کوزه‌گر سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور، سید محمد رحیم فاضلی‌نژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری، جمعی از مسئولان، خیرین و نیکوکاران تشکیل شد.

سید محمد رحیم فاضلی‌نژاد ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری اظهار داشت: طرح  محور نیکوکاری و خیر جمعی در راستای تقویت و افزایش مشارکت اجتماعی مردم در سطح جامعه به‌ویژه افرادی که توانایی بیشتری برای کمک رسانی به مددجویان و جامعه هدف بهزیستی دارند ، برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: نیکوکاری و انجام کار خیر برای نیازمندان در شرع مقدس اسلام جایگاه بسیار والایی دارد و آیات و روایات متعددی درباره اهمیت و آثار نیک آن وجود دارد.

فاضلی‌نژاد بیان کرد: در دین اسلام به اکرام ایتام و دستگیری از آنان توجه ویژه‌ای شده است و ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند است.

وی گفت: در راستای تحقق اهداف سازمان بهزیستی و ارائه خدمات مناسب و در خور شان  افراد معلول، اقشار آسیب پذیر و نیازمند جامعه،‌ به‌عنوان تکلیفی الهی و انسانی،‌ اقدام به جذب کمک‌های نقدی و غیرنقدی از افراد خیر و مردم نیکوکار کرده‌ایم که با ایجاد شرایط مناسب،‌ زمینه گسترش مشارکت‌های مردمی را فراهم کرده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری اهداف مشارکت‌های مردمی را توسعه و گسترش رفاه اجتماعی در بین اقشار نیازمند و آسیب پذیر و جذب مشارکت مالی و غیرمالی عموم مردم برای بر طرف کردن نیازهای جامعه هدف و کاهش هزینه‌های سازمان بهزیستی برشمرد.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های شیرخوارگاه حضرت رقیه سلام‌الله علیها بیان داشت: شیرخوارگاه حضرت رقیه سلام‌الله علیها به‌صورت شبانه‌روزی واقع در میدان بهمن، خیابان بهمن‌یار است و به کودکان دختر و پسر بی‌سرپرست یا بدسرپرست در رده سنی نوزاد تا شش سال خدمت‌رسانی می‌کند و در این خصوص کمک‌های مردم و خیرین را برای رفع برخی مشکلات می‌طلبیم.

زنان خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.