آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

کوچ بهاره عشایر شهرستان ری آغاز شد

به گزارش راگانیوز ؛ محمد عباسی اظهار داشت: ۲۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با ۳۵ هزار راس دام سبک گوسفند و بز کوچ خود را آغاز کردند.
وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان ری در زمان کوچ عشایر طرح ‘پشتیبانی کوچندگان’ را اجرا می کند که طی آن خدماتی از جمله تامین آب آشامیدنی بهداشتی، تامین آب شرب و واکسیناسیون دام و بازگشایی ایل راه ها ارائه می شود.
عباسی یادآور شد: حمام های ضد کنه برای گوسفندان نیز در جهت سلامت دام های عشایر در طول مسیر کوچ توسط جهاد کشاورزی راه اندازی شده، ضمن اینکه ایل راه ها بازگشایی و نهاده های دامی نیز تامین شده است.
عشایر شهرستان ری از چهار ایل هداوند، کلهر، طایفه عرب صحنـایی و کلکوهی تشکیل شده اند که در زمان قشلاق در روستاهای مسگرآباد، لپه زنگ، توتک، چهلقز و غنی آباد ری مستقر هستند و با تولید سالانه یکهزار و ۴۰۰ تن گوشت قرمز، ۲۰ درصد از نیاز بازار مصرف مردم ری را تامین می کنند.
دشت لار در کوهپایهٔ قله دماوند واقع شده که در تقسیمات کشوری بخش شمالی و شمال شرقی آن در بخش لاریجان شهرستان آمل استان مازندران و بخش جنوبی و جنوب غربی آن در لواسانات شهرستان شمیران استان تهران می‌باشد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.