آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک پس از مدتها وقفه

 به گزارش راگانیوز ، دو ماه پیش گزارشی از بخش های خبری سیما پخش شد و در آن تعدادی از سرمایه گذاران شهرک صنعتی قرچک در مصاحبه اختصاصی با ما از نبود زیر ساخت های مورد نیاز از جمله گاز در این شهرک به شدت انتقاد کرده و خواستار تسریع در اتصال این شهرک به شبکه توزیع گاز کشور شده بودند.

سرانجام پس از کش وقوسهای فراوان و با ایجاد حساسیت در پی پخش این گزارش ،در بین مسئولان شرکت گاز استان تهران ، فرماندار وشورای اسلامی شهر سرانجام از ابتدای بهمن این طرح آغاز شد و هم اکنون یک کیلومتر لوله 20 اینچ انتقال گاز جوشکاری شده است.
مجری طرح گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک گفت: این طرح ازابتدای سال 95 به علت مخالفت شهرداری به بهانه تعریض کمربندی جنوبی متوقف شده بود اما با دستور استاندار و همراهی مدیران شهری هم اکنون موانع برطرف شده است.
ابوحمزه افزود: با اجرای طرح انتقال گاز از ایستگاه جنوب شرق تهران به شهرستان های ورامین و قرچک علاوه بر اتصال شهرک صنعتی قرچک به شبکه سراسری گاز مشکل افت فشار در این دو شهرستان نیز برطرف می شود.
وی گفت: طول مسیر انتقال گاز 10 کیلومتر و نیم است که در یک ماه گذشته حدود 1000 متر از لوله های آن جوشکاری شده است.
مجری طرح گازرسانی به شهرک صنعتی قرچک اضافه کرد : در صورت همراهی مسئولان این شهرستان حداکثر تا دی ماه سال آینده ، گاز این شهرک وصل می شود.
معاون فنی شرکت شهرک های صنعتی استان تهران نیز در مصاحبه با ما گفت: همزمان با انتقال گاز از شبکه سراسری یه شهرک صنعتی قرچک ، پیمانکار داخلی برای اجرای فرایند توزیع گاز در شهرک انتخاب شده است و تلاش می شود تا یک سال آینده مشعل های گاز آن روشن شود.
هاشمی افزود: 580 واحد صنعتی مستقر دراین شهرک صنعتی میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرده اند و هم اکنون همه زیرساخت ها از جمله آب، برق ، مخابرات و مسیر مناسب تامین شده و فقط مشکل گاز باقی مانده بود که در حال حل شدن است.
علی کاظمی صاحب بزرگترین واحد تولیدی پارچه رومبلی خاورمیانه با اشاره به اهمیت راه اندازی کارخانه اش در زمینه جلوگیری از خروج صدها میلیون ارز از کشور گفت: تا کنون نیاز 2و نیم میلیون متر مکعبی کشور به پارچه رومبلی از چین وترکیه تامین می شد که اگر این واحد تولیدی تکمیل وراه اندازی شود علاوه برتامین نیاز داخلی ماهانه حدود 2 میلیون متر پارچه نیز صادر می شود.
وی به سرمایه گذاری 2000 میلیاردریالی در شهرک صنعتی قرچک اشاره کرد و گفت: با کامل شدن مراحل اول و دوم این کارخانه برای 1000 نفر شغل ایجاد می شود.
کاظمی با بیان اینکه صدها میلیون دلار صرف واردات دستگاههای موردنیاز از آلمان وچین شده است افزود: متاسفانه این دستگاه ها به علت نبود گاز بیش از 45 روز است که بدون استفاده مانده است.
وی گفت: هزینه اقامت و پذیرایی برای کارشناسان نصاب چینی ماهانه بیش از 100 میلیون تومان برای ما آب می خورد که اگر تست های مورد نیاز اجرامی شد این هزینه ها از جیب سرمایه گذار ایرانی خارج نمی شد.
صاحب بزرگترین واحد تولید پارچه رومبلی خاورمیانه افزود: به محض اتصال کارخانه به گاز زمینه اشتغالزایی حدود 1000 نفر در مراحل اول و دوم در مدت کمتر از یک هفته فراهم می شود.
سلگی یکی دیگر از تولید کنندگان شهرک صنعتی قرچک نیز اظهار داشت : دستگاه های وارداتی از آلمان یک هفته پس از نصب امکان اجرای تست های لازم را دارند و پس از گذشت این مدت طرفهای خارجی ضمانتی درزمینه خرابی احتمالی دستگاه ندارند.
وی افزود: به ما گفته شد گاز در کمتراز یک هفته وصل می شد که ما اقدام به واردات دستگاه های مورد نیاز کردم وگرنه این کار را انجام نمی دادیم وساخت واحدها را متوقف می کردیم .
صالحی سرمایه گذار و کارآفرین دیگر درشهرک صنعتی قرچک اظهارداشت : سالن های تولید کارخانه تحت مدیریت بنده به علت نبود گاز به انبار تجهیزات تبدیل شده است و امکان استقاده از این دستگاههای گران قیمت نیست.
بنابراین گزارش تعدادی از کارگاران واحد های تولیدی نیز از سرمای بیش از اندازه محل کارخود گله مندبودند وخواستار تامین گرمای این واحد های تولیدی شدند.
سه هفته پیش استاندار تهران در بازدید از شهرک صنعتی قرچک دستور طراحی و اجرای آن و اتصال شهرک به شبکه گاز سراسری را صادر کرد . اما تا کنون مسئولان شرکت توزیع گاز استان به این دستور بی توجهی کرده اند.
شهرک صنعتی قرچک با هدف استقرار اصناف مزاحم شهری تهران با مساحت بیش از 750هکتار ساخته شد.
فاز دوم شهرک صنعتی قرچک نیز مانند فاز نخست بیش از ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰ واحد تولیدی در آن استقرار یابد. در فاز نخست شهرک صنعتی قرچک تاکنون ۴۵۰ قرارداد منعقد شده است و بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی نیز در حال ساخت کارخانه‌های خود هستند. تمام زیرساخت‌های مورد نیاز در فاز نخست تامین شده و فقط گاز باقی مانده است.
شهرک صنعتی قرچک یکی از بزرگترین و موثرترین شهرک‌های صنعتی استان تهران است که با تکمیل شدن 4 فاز این شهرک صنعتی پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال بیش از 50هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.