آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گاز تا پایان سال به شهرک صنعتی قرچک خواهد رسید/ دولت در جهت رفع تامین مواد اولیه تولید تلاش می‌کند

به گزارش راگانیوز ، شاپور قنبری در حاشیه سفر استاندار تهران به شهرستان قرچک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید یک پروسه‌ی به‌هم‌پیوسته است در بعضی مواقع در مرحله‌ی تولید اگر تنشی وارد شود، خلل در تولید ایجاد می‌کند ولی تمام هم‌وغم دولت این است که تمام این تنش‌ها را به‌نوعی خنثی کند.

وی افزود: عمده واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی، صنایع کوچک و متوسط هستند که به دلیل کوچک و چابک بودنشان به‌خوبی می‌توانند خود را با شرایط وقف بدهند.

قنبری افزود: مشکلاتی در تأمین مواد اولیه بود که دولت مرتب با صدور بخشنامه‌هایی چه در بحث واردات، چه مشکلات ارزی و نحوه‌ی دسترسی واحدهای صنعتی، رفع می‌کند که به امید خدا این پیچ هم رد خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران بیان داشت: اولین کاری که با حمایت استاندار و وزیر صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت، بحث این بود که این مرکز ثقل صنعتی تبدیل به شهرک صنعتی شود که قطعاً یک مزایایی را از لحاظ بحث معافیت‌های مالیاتی و عوارض و شهرداری در پی خواهد داشت؛ در هیئت دولت تبدیل شهرک صنعتی تثبیت‌شده است و مراحل اداری در استان از قبیل کارگروه‌های آمایش و زیربنایی در حال اقدام است که به‌زودی  تمام و محدوده آن مشخص می‌شود. تا مشخص شدن محدوده از قانون شهرداری‌ها و سایر عوارض مستثنی می‌شوند.

وی در خصوص مالیات بر ارزش‌افزوده واحدهای صنعتی و تولیدها گفت: مالیات بر ارزش‌افزوده قانونی است که حدوداً ۱۰ سال پیش تمدید و تصویب شد و اخیراً هم در مجلس شورای اسلامی اصلاحاتی بر این قانون در حال انجام است که وزارتخانه‌ی ما نقطه نظرات خود را در راستای واحدهای صنعتی اعلام کرده است و دنبال این هستیم که این نقطه نظرات در قانون گنجانده شود و دغدغه‌های واحدهای صنعتی کاسته شود.

قنبری تصریح کرد: اما ارزش‌ افزوده‌ای که در قالب عوارض یا همان بحث ۳۵ درصد که به شهرداری داده می‌شود از سوی شهرداری‌ها خدماتی ارائه نمی‌شود. تلاش ما این است که این قدرالسهم را درصدی را به خود شهرک‌ها و واحدهای صنعتی داده شود که بتوانند صرف زیرساخت در همان شهرک‌ها کنند. امیدواریم که امسال محقق شود تا منبع درآمدی برای رفع مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران خاطرنشان کرد: در استان تهران حدود ۱۳هزار واحد صنعتی مشغول کار داریم که ارزش تولیداتی با رقم بالایی دارند و در جهت حمایت از آن‌ها هستیم که به تولید بپردازند.

قنبری در پایان سخنان خود اظهار کرد: گاز شهرک صنعتی قرچک هم یک بحث دسترسی و انتقال گاز تا درب شهرک بود که پیگیری‌های صورت گرفت، چون چند معارض در مسیر داشت امسال گاز به شهرک خواهد رسید. نوسانات قیمتی کمی پیمانکاران را مردد کرده است اما انشا الله تا پایان سال گاز به این شهرک می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.