آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گام بلند اوقاف شهرری در ساخت بیمارستانی برای سرطانی ها

به گزارش راگانیوز ، عباس جعفریان کارشناس توسعه و عمران اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان؛ با اشاره به اجرای طرح های عمرانی در این اداره گفت: فعالیت های عمرانی اداره اوقاف شهر ری مشتمل بر بقاع متبرکه و موقوفات است که در قالب طرح های گوناگون در حال اجرا و یا تکمیل شده است.

وی در خصوص فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه بیان داشت: اولین فعالیتی که در بقاع متبرکه صورت گرفت مربوط به امامزاده عبدالله(ع) شهر ری واقع در سه راه ورامین می باشد و کارهای که در آنجا انجام شده است عبارتند از تکمیل شبستان امامزاده، تعمیرات سرویس بهداشتی که تاکنون 200میلیون تومان هزینه داشته است و در آینده نزدیک نیز ده هزار متر مربع از صحن امامزاده نیز بازسازی خواهد شد. فعالیت دوم مربوط به بقعه بی بی شهربانو(س) می باشد که عملیات محوطه سازی و گسترش آن انجام و سنگ فرش نیز شده است و قسمت پارکینگ این امامزاده نیز عملیات گسترش فضای پارکینگ صورت گرفته است که در مجموع مبلغی بالغ بر 150 میلیون تومان هزینه در برداشت. دیگر فعالیت عمرانی مربوط به بقعه شیخ صدوق(ع) می باشد که عملیات احداث شبستان اصلی انجام و آمده بهره برداری می باشد که از سال 92 آغاز و تاکنون ادامه داشته است و هزینه ای آن بالغ بر 2 میلیارد تومان بوده است و زیر بنای شبستان نیز با سه هزار پانصد متر مربع در حال تکمیل می باشد. بقعه دیگر که دستخوش عملیات عمرانی شده است امامزاده ابراهیم اسماعیل(ع) کهریزک می باشد که عملیات تکمیل سردرب ورودی با 250 متر زیر بنا می باشد و عملیات احداث قبور و محوطه سازی نیز به اتمام رسیده است. دیگر بقعه نیز آستان مطهر امامزاده ابوالحسن است که شبستانی با مساحت 800 متر مربع در آن احداث و در حال تکمیل می باشد که بالغ بر 1 میلیارد نیز هزینه در برداشته است.

وی از بقعه بی بی هاجر(س) حسن آباد به عنوان دیگر امامزاده که شامل عملیات عمرانی شده است نام برد و افزود: در این امامزاده عملیات بازسازی سرویس های بهداشتی در دستور کار بود با تامین بودجه 250 میلیون تومانی به اتمام رسیده است.

کارشناس عمرانی اداره اوقاف شهر ری خاطر نشان کرد: یکی از طرح های عمرانی توسط این اداره و با کمک سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صورت گرفته است عملیات ساخت شبستان در بقاع متبرکه ای است حالت مخروبه و قابل بهره برداری نبوده است مانند امامزاده سید ملک خاتون در حسن آباد قم و امامزاده یحیی احیا که در حال ساخت و تکمیل هستند.

جعفریان با اشاره عملیات های عمرانی صورت گرفته در موقوفات نیز تصریح کرد: در مقوله موقوفات نیز پروژه های بزرگی در درستور کار است که از جمله آن موقوفه جوان مرد قصاب با زیر بنای ده هزار متر مربع و کاربری تجاری می باشد که هزینه آن نیز تا کنون 13 میلیارد تومان بوده است. پروژه بعدی موقوفه روحانی نژاد می باشد که برابر وقف نامه باید به بیمارستان سرطانی ها تبدیل شود که تاکنون نیز عملیات گودبرداری انجام شده است. مورد بعد موقوف فراش باشی است که قرارداد مشارکت این موقوف با کاربری مسکونی تجاری با هشت بلوک و مجموعه 320 واحد مسکونی و به صورت قرارداد مشارکت می باشد. موقوفه فاتح نیز از طریق مشارکت سرمایه گذار می باشد که کاربری تجاری خواهد داشت و بزرگترین پروژه اداره اوقاف استان می باشد.

خبرگزاری شبستان

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.