آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

گودبرداری غیر اصولی در شهرری حادثه آفرید

به گزارش راگا نیوز، در پی این حادثه شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی تهران وقوع این حادثه را اطلاع داده و ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 9 خود را سریعا به محل حادثه واقع خیابان کریمی شهر ری اعزام کردند.

ˈقاسم بیطرفانˈ رییس ایستگاه 9 آتش نشانی تهران در خصوص این حادثه گفت: در یک قطعه زمینی به وسعت 500 مترمربع برای ساخت بنای جدید به عمق 6 مترگودبرداری شده بود که براثر سست شدن دیواره های خاکی جانبی محل گودبراری 3 ساختمان سه طبقه درمجاورت این محل فروریخت.

وی افزود: خوشبختانه در این حادثه به علت نبودن ساکنان در داخل این ساختمانها که غالبا از واحد های موجود درآنها به عنوان اداری و پزشکی استفاده می شود به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

بیطرفان اظهار داشت: امدادگران آتش نشانی با کسب اطلاعات در خصوص حضور نداشتن افراد دیگر در زیر آوار، محل را کاملا ایمن سازی کرده و سپس به منظور پشگیری از سایر حوادث احتمالی در خصوص تردد نکردن افراد دراطراف این ملک تذکرات ایمنی لازم را به ساکنین و مالکان ارائه کردند.

رییس ایستگاه آتش نشانی 9، گودبرداری غیر اصولی را علل بروز این حادثه دانست و اضافه کرد: البته برای انجام تحقیقات بیشتر هم اکنون کارشناسان آتش نشانی تهران درحال بررسی آن هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با شروع عملیات گود برداری در این محل کارشناسان آتش نشانی 3 بار این مکان را مورد بازدید قرارداده بودند و با توجه به خطر ریزش ساختمان های اطراف دستور تخلیه این ساختمان ها در یک ماه گذشته به ساکنان داده شده بود.

رییس ایستگاه آتش نشانی افزود: با توجه به خطر ریزش ساختمان های مذکور، روز سه شنبه مورخ 12 آذرماه کارشناسان آتش نشانی مجددا از این محل بازدید به عمل آوردند تا از تخلیه ساکنان اطمینان حاصل کنند که خوشبختانه تمامی این ساختمانها از ساکنان تخلیه شده بودند.

وی گفت: اگر ساکنان ساختمان های مجاور گودبردای محل را تخلیه نمی کردند و به این امر بی توجه بودند قطعا با بروز این حادثه صدمات جانی فراوانی به بار می آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.