آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

یتیم‌نوازی مورد تاکید پیامبران است

به گزارش راگانیوز ،  مهرناز محمدیان اظهار داشت: آیین افتتاح ساختمان خیریه مرحومه انوشه باباخان زاده با حضور دکتر باقری مدیرکل بهزیستی استان تهران، مسئولان کشوری، استانی و منطقه‌ای تشکیل شد.

وی گفت: مرحومه انوشه باباخان زاده آموزگار و معلم دختران بی‌سرپرست و یتیم بود و در انجمن خیریه محک و دیگر انجمن‌های خیریه فعالیت می‌کرد، دغدغه او حمایت از کودکان بی‌سرپرست و محروم بود.

مشاور امور زنان و خانواده اداره بهزیستی شهرستان ری بیان کرد: بنا به وصیت‌نامه مرحومه باباخان زاده، همسر ایشان دکتر متولی اقدام به تاسیس سرای نگهداری از فرزندان محروم از نعمت پدر واقع در اتوبان شهید تندگویان کرد که  با تلاش شبانه‌روزی در خرداد ماه امسال برای استفاده از فرزندان ایتام تاسیس شد.

وی با اشاره به جذب خیرین گفت: خوشبختانه خیرین و نیکوکاران در راستای حمایت از نیازمندان بسیار خوب فعالیت کرده‌اند و امیدوارم این مساعدت‌ها بیش از گذشته باشد.

محمدیان خاطر نشان کرد: مردم ما انسان هایی نوعدوست و مهربانند و در شرایط بسیار سخت رحم، رأفت و مهربانی ایشان را تقدیم یکدیگر کرده‌اند و آموزه‌های دینی هم در این عرصه بی‌تاثیر نبوده است، همچنین محبت و توجه به یتیم و بی سرپرست در آیین و سنت ما از هرنوعی که باشد  پسندیده و نیکو است.

وی افزود: هر کدام از ما به یتیمی برخورد کنیم دوست داریم به اندازه توانایی خود حتی با زبانی همراه با محبت اورا دریابیم و چه نیکو است اگر کسانی که توانایی مالی بیشتری دارند در این جهت نیز یاری گرشان باشند.

مسئول روابط عمومی و مشاور امور زنان و خانواده اداره بهزیستی شهرستان ری با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم تصریح کرد: سنت یتیم و محروم نوازی مورد تاکید پیامبران و امامان بوده است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق فرموده پامبر صلی‌الله علیه و آله وسلم «بهشت خانه سرایی دارد به نام دارالفرح، تنها کسانی وارد آنجا می‌شوند که ایتام مومنین را شاد و خرم کرده باشند.»

زنان خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.