آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۱۸ تا ۲۳ آذرماه هفته فرهنگی ری نامگذاری می شود

به گزارش راگانیوز ، هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری اظهار داشت: کلیات این طرح در شورای فرهنگی عمومی شهرستان تصویب و جزئیات آن نیز در دست بررسی است.
وی تصریح کرد: هم اکنون کمیته ای متشکل از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری منطقه ۲۰، معاون سیاسی و امنیتی فرماندار، اداره تبلیغات اسلامی و مسئول فرهنگی آستان عبدالعظیم (ع) در این زمینه تشکیل شده است.
معاون استاندار تهران افزود: این کمیته در طی سه هفته آینده تشکیل جلسه می دهد و برنامه های این هفته را به صورت ویژه و کارشناسی بررسی می کند.
وی با بیان ظرفیت های فرهنگی و گردشگری ری گفت: این شهرستان در پیروزی انقلاب اسلامی، تمدن و معارف دینی و حوزه گردشگری پیشقدم بوده و در تمامی مراحل انقلاب درخشیده است.
جمالی پور افزود: شخصیت های فرهنگی بسیاری در این شهرستان مدفون هستند که نیاز است تا چهره این اشخاص برای مردم به خوبی تفهیم شود.
وی عنوان کرد: دانشگاه ها درهفته فرهنگی ری وارد عمل شوند و با برگزاری همایش در حوزه کاری خود، تمامی ظرفیت های این شهر را به مردم نمایش دهند، ضمن اینکه دستگاه های اداری شهرستان ری باید در این زمینه هم افزایی بیشتری داشته باشند.
وجود ۱۹۸ اثر باستانی بیانگر میراث با ارزش فرهنگی شهرستان ری است، از جمله برج و باروی ری شهر باستانی مامورین ، برج طغرل ، آتشکده تپه میل ، قلعه دیر و … وجود ۳۲ بقه متبرکه از جمله حضرت عبدالعظیم الحسنی ( ع) (سالانه بالغ بر ۱۱ میلیون زائر دارد ) وامامزادگان مجاور و مقابر عالمان و مشاهیر دین علم ادب همچون محمد بن زکریای رازی ، شیخ صدوق ، شیخ ابوالفتح رازی ، شیخ کلیتی و …. که نشان از جایگاه والای تاریخی ری دارد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.