آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲۲ هزار و ۳۳۵ طرح دهه فجر در کشور به بهره برداری می رسد

به گزارش راگانیوز ، مهدی جمالی نژاد روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه طرح های عمرانی شهرستان ری اظهار داشت: دهه فجر امسال با سال های گذشته متفاوت است و امسال پروژه های زیرساختی و زیربنایی فراوانی در حوزه های مختلف در حال بهره برداری است.
وی با بیان اینکه ۴۰ هزار طرح عمرانی جدید زودبازده و کم هزینه در روستاها اجرا می شود، تصریح کرد: این طرح ها به غیر از طرح های شهری است که در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسند.
معاون وزیر کشور افزود: خوشبختانه نبض طرح های عمرانی در کشور به خوبی می زند و با اجرای این طرح ها در مناطق کمتر برخوردار به توسعه خوبی در این مناطق می رسیم.

** امسال ۶۱۹ طرح ملی، استانی و شهرداری ها در کشور اجرا شد
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در ادامه عنوان کرد: از این تعداد طرح، ۱۱۲ پروژه ملی، ۲۱۳ پروژه استانی و ۲۹۴ پروژه شهرداری‌ها در کشور از ابتدای سالجاری تاکنون اجرایی شده است.
وی بیان کرد: یکهزار و ۱۶۲ پروژه شهری و روستایی با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد ریال از این تعداد طرح در استان تهران اجرا شده است.
جمالی نژاد تصریح کرد: شرایط اقتصادی وتحریم‌ها مانع رشد و تداوم پروژه های عمرانی نشده و اجرای پروژه ها همچنان در حال اجراست.
وی اضافه کرد: تعدادی از پروژه های عمرانی در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد و برخی از آنها نیز در نیمه نخست سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

** ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد
معاون وزیر کشور یادآور شد: بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که تلاش می شود تا این پروژه ها به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شود.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از مهمترین برنامه‌های این معاونت برای تکمیل طرح‌ها به شمار می رود، گفت: در جذب سرمایه گذار نیز فعالیت های خوبی انجام شده است.
جمالی نژاد اضافه کرد: بخش خصوصی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام به یاری دولت بیاید تا این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی گفت: همچنین برای اتمام پروژه های ورزشی، فرهنگی، تفریحی می توان آنها را به شهرداری‌ها واگذار کرد و مابقی هم در صورت درخواست به بخش خصوصی واگذار شود.
معاون وزیر کشور با بیان اینکه توسعه روستایی و توجه به اشتغال این قشر مانع مهاجرت روستاییان به شهرها می شود، گفت: مهاجرت معکوس شهرها به روستاها موجب توسعه پایدار خواهد شد و نتایج مطلوبی را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: نگاه متفاوت به روستاها و توجه به توسعه آنها و ایجاد زیرساخت، اشتغال و داشتن سرانه در این بخش مهم و مورد توجه است چرا که این امر سبب پیشرفت و عدالت خواهد بود.

** مدیریت شهری ری باید مستقل شود
معاون وزیر کشور در ادامه به موضوع استقلال مدیریت شهری در شهرستان ری اشاره کرد و گفت: در خصوص استقلال مدیریت شهری این شهرستان باید یک بازاندیشی و بازآفرینی شود.
وی ادامه داد: این شهرستان به دلیل داشتن اصالت و تاریخ هشت هزار ساله، بسیار ارزشمند و مهم به شمار می رود و باید به این شهر یک نگاه متفاوت داشت.
جمالی نژاد بیان کرد: نوع توسعه و رشد جنس پروژه های عمرانی در شهرستان ری باید با سایر نقاط کشور متفاوت باشد چرا که این شهر دارای تاریخ قدیمی و آثار باستانی متفاوتی است.
وی با بیان اینکه رویکرد توسعه به شهرری باید توسعه محور باشد، اظهار داشت: نگاه به پروژه های عمرانی شهرستان ری باید با سایر شهرهای کشور متفاوت باشد.
وی مشکلات تهران و شهرستان ری را نگران کننده دانست و یادآور شد: مشکلات و معضلات ری و تهران باید در دستور کار قرار گرفته و با همکاری دستگاه های اجرایی تدابیری برای رفع و بررسی چالش‌های در این شهرستان انجام شود.
همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور امروز (دوشنبه) سه طرح عمرانی در شهرستان ری را افتتاح کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.