آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲۶ اردیبهشت ماه؛ آغاز مرحله شهرستانی مسابقات قرآن شهر ری

Image result for ‫مسابقات قرانی‬‎

به گزارش راگانیوز ، عفت تاجیک، مدیر دارالقرآن شیخ صدوق(ره)  بیان کرد: مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم در رشته‌‌های حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، رشته‌های معارفی حفظ موضوعی قرآن، تفسیر قرآن کریم، اذان (ویزه برادران)، دعاخوانی و نهج‌البلاغه از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه به میزبانی دارالقرآن شیخ صدوق ره آغاز به کار می‌کند.
سرپرست خدام افتخاری آستان شیخ صدوق(ره) با اشاره به فعالیت‌های دارالقرآن اظهار کرد: دارالقرآن شیخ صدوق(ره) در طول سال کلاس‌های متنوع قرآنی و معارفی مانند، ترتیل، حفظ، مفاهیم، تفسیر، احکام، اخلاق و مهدویت توسط اساتید مجرب با ثبت‌نام و سطح‌بندی از مشتاقان فراگیری علوم قرآنی و معارفی برگزار می‌کند.
تاجیک ادامه داد: با اینکه تنها حدود یک سال از آغاز به کار دارالقرآن شیخ صدوق(ره) می گذرد اما استقبال گروه‌های مختلف جامعه به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان  دختر و پسر از فعالیت‌های آن بسیار خوب بوده است.
وی افزود: یکی از بخش‌های دارالقرآن که از آبان‌ماه سال گذشته با هدف ترویج آموزه‌های دینی شروع به کار کرده و نونهالان بسیاری را به سمت خود جذب کرده، مهد قرآن است که در آن اساتید برتر این حوزه دوره های حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم را با استفاده از نقاشی و کاردستی در یک فضای معنوی همراه با شادی و سرگرمی ویژه گروه سنی سه تا شش سال برای دوره های سه ماهه  اجرا می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به برنامه‌های مناسبتی و فرهنگی که در دارالقرآن شیخ صدوق(ره) اجرا می‌شود، گفت: معتقدم برنامه‌های فرهنگی که برای گروه‌های مختلف به ویژه جوانان با در نظر گرفتن روحیات و علایق آنها از قبیل اردوهای زیارتی و تفریحی، برگزاری مسابقات و پیاده روی خانوادگی ترتیب می‌دهیم نقش بسیار مهمی در بالا بردن شور و نشاط دینی جامعه دارد.
یادآور می‌شود دارالقرآن شیخ صدوق(ره) در شهرری، خیابان ابن بابویه، در جوار آستان مقدس شیخ صدوق قرار دارد.

خبرنگار : محمد‌جواد صفری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.