آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲۶ هزار نیروی امدادی و پزشکی به زائران اربعین خدمات می دهند

به گزارش راگانیوز ، پیرحسین کولیوند روز سه شنبه در مانور اعزام کاروان بهداشت و درمان پیاده روی اربعین حسینی که با حضور وزیر بهداشت در حاشیه حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت های اوژانس کشور در مراسم پیاده روی اربعین امسال نسبت به سال گذشته ٢٠ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: امسال ١٧ هزار نیروی فوریت پزشکی در جاده های کشور و ۹ هزار پزشک عمومی و متخصص در جاده های منتهی به زائران حضور خواهند داشت و خدمات لازم را ارائه می دهند.
کولیوند افزود: ۹۰۰ دستگاه آمبولانس، ۱۰ فروند بالگرد، ۳۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در بخش اورژانس پیش بیمارستانی و ۳۲۸ تخت بیمارستانی و ۵۶ درمانگاه سرپایی در شهرهای مرزی، خدمات مورد نیاز زائران اربعین حسینی را ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین یک تیم ۳۳ نفره از کارشناسان بهداشت محیط و یک تیم ۹ نفره از کارشناسان مبارزه با بیماری ها از وزارت بهداشت به کشور عراق اعزام می شوند.
سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: کنترل بهداشت مناطق مرزی غرب و جنوب کشور بر عهده کارشناسان بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام، اراک و آبادان و کنترل بهداشتی مسیرهای تردد زائران، قبل از ورود به استان های مرزی بر عهده کارشناسان بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی همدان، مرکزی، لرستان و چهارمحال و بختیاری است.
وی یادآور شد: کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت از یک هفته قبل در مناطق مرزی غرب و جنوب کشور مستقر شده و از پنج روز قبل تا پنج روز بعد از اربعین حسینی، به صورت ۲۴ ساعته، وضعیت آب آشامیدنی، مواد غذایی و مراکز استقرار موقت زائران را بررسی می کنند.
وی ایجاد هماهنگی درون و برون بخشی نیروهای امدادی برای مواجهه با رویدادهای سلامت محور را یکی از اهداف سازمان اورژانس در اربعین امسال عنوان کرد و افزود: ارتقای شناخت جامعه از جنبه های بهداشت و سلامت عمومی از اهداف اورژانس است.
سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: پیشگیری از بیماری های واگیردار و غیر واگیر و آمادگی پاسخ به حوادث در حوزه سلامت و فوریت های پزشکی و مباحث مربوط به بهداشت عمومی و مواجهه با مصدومین از اولویت های اورژانس در اربعین امسال است.
وی با اشاره به اینکه تمامی موکب ها مستقر در کشور عراق از نظر بهداشتی نظارت و کنترل می شوند افزود: برنامه های ویژه ای برای کنترل بیماری های واگیردار تدارک دیده شده است و همچنین دارو و تجهیزات پزشکی نیز در کشور عراق به اندازه کافی ذخیره شده است.
کولیوند ادامه داد: ظرفیت بیمارستان های ثابت موجود در شهرهای مرزی کشور در حوزه های «ای سی یو و سی سی یو» نیز افزایش چشمگیر یافته است.
وی با بیان اینکه گروهی از پزشکان متخصصان در ایام پیاده روی اربعین در مرزهای کشور حضور خواهند داشت عنوان کرد: این متخصصان به اهالی مرزنشین نیز در این ایام خدمات رایگان پزشکی ارائه می دهند.
وی با بیان اینکه کارشناسان بهداشت بر فرآیند تهیه و توزیع غذا در موکب ها نظارت دقیق خواهند داشت افزود: کنترل و نظارت بر تهیه غذای زائران به صورت دقیق در جهت جلوگیری از شیوع بیماری های مختلف انجام خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.