آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۲ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ری به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

به گزارش راگانیوز ، ابوالفضل خلیل پور  با بیان اینکه استان تهران نیز در سامانه های نوین آبیاری کشور رتبه اول را دارا است افزود: کشاورزی شهرستان ری در دولت یازدهم رشد مطلوبی را در بخش های مختلف داشت.
وی با بیان اینکه تنها بخش قلعه نو شهرستان ری از سامانه های نوین آبیاری بی بهره مانده است افزود: این بخش در برنامه های آینده این اداره قرار دارد ضمن اینکه طرح های تجمیعی منابع آب سطحی اراضی کشاورزی و نقشه کاداستر آب ها در دست اجرا است.
خلیل پور گفت: سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب های سطحی شهر تهران که از طریق رودخانه فیروزآباد بخش کشاورزی ری را تامین می کرد آلوده به آلاینده می شود که به معضلی برای کشاورزی این شهرستان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه ۲۵۰ هکتار مجوز گلخانه در دولت یازدهم صادر شد افزود: برای حمایت از ساخت گلخانه ۵ میلیارد تومان وام پرداخت شده است ضمن اینکه در توسعه گلخانه با موانعی از جمله شهرداری منطقه ۲۰ مواجه هستیم.
خلیل پور افزود: در نظر داریم تا در سال ۹۶ گلخانه های شهرستان ری را به ۲۰۰ هکتار برسانیم که این اقدام ۲ هزار شغل مستقیم و ۵ هزار شغل غیر مستقیم ایجاد می کند.
وی گفت: شهرستان ری با ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار کشت گندم رتبه اول تهران را در سال ۹۵ و با ۹ هزار و ۲۰۰ هکتار کشت جو رتبه دوم را در استان تهران کسب کرد و در گوشت قرمز نیز موفق به کسب رتبه دوم شد.
خلیل پور با بیان اینکه راه اندازی واحدهای صنعتی کوچک برای رفع مشکل اشتغال از سیاست های جهاد کشاورزی در شهرستان ری است افزود: در نظر داریم تا ۵ هزار هکتار زمین را برای بسته بندی تخم مرغ، گوشت و سایر محصولات دامداری و کشاورزی اختصاص دهیم.

منبع : ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.