آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

۴۴ واحد صنفی آلودگی آب در شهرری به مراجع قضایی معرفی شدند

به گزارش راگانیوز ، زهره عبادتی اظهار داشت: ۴۱ واحد سنگشویی در روستای عشق آباد و سه واحد قالیشویی در بخش کهریزک که آلوده کننده منابع آب به شمار می رفتند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: واحدهای صنفی قالیشویی، سنگبری، کشتارگاه، دامداری، چربی گیری و زهتابی این منطقه با وجود فعالیت های اقتصادی دارای پساب های آلوده هستند که باید ساماندهی شوند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری با بیان اینکه سال گذشته نیز ۶۵ واحد آلاینده چربی سوزی و قالیشویی آلاینده نیز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: از این تعداد ۱۳ واحد نسبت به نصب سیستم تصفیه فاضلاب اقدام کرده و چهار واحد قالیشویی هم برنامه زمان بندی نصب سیستم را ارائه و مابقی پرونده ها نیز در دست پیگیری است.
وی ادامه داد: واحدهای آب بر شامل قالیشویی، کشتارگاه، دامپروری و چربی سوزی بر اساس قانون باید سیستم تصفیه فاضلاب استاندارد داشته باشند و با بازچرخانی آب در فرآیند عملکرد خود ضمن حفظ محیط زیست از منابع آب زیرزمینی کمتری استفاده کنند.
عبادتی با بیان اینکه بیشتر واحدهای آلوده کننده آب در محدوده ۲ رودخانه سرخه حصار و نهر فیروزآباد قرار دارند، افزود: صاحبان این مشاغل، آلودگی این رودخانه ها را بهانه ای برای ریختن پساب های خود قرار ندهند.
وی تصریح کرد: هم اکنون تمام کشتارگاه های این شهرستان شامل چهار کشتارگاه دام و پنج کشتارگاه طیور،همگی مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب هستند.
عبادتی آلودگی نهر فیروزآباد و سرخ حصار را معضلی برای این شهرستان بیان کرد و افزود: آلودگی منابع خاک، آب های زیرزمینی و تهدید علیه بهداشت عمومی جانواران، انسان ها و گیاهان ارمغان این نهرها برای این شهرستان است.
وی آبیاری مزارع جنوب تهران با آبهای آلوده را تایید کرد و افزود: آبیاری مزارع جنوب تهران باید هر چه سریعتر مدیریت شود.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان ری اضافه کرد: احداث تصفیه خانه، ساماندهی صنوف آب بر و لایروبی نهرها و رودهایی که در مسیرهای شهرری در حرکت هستند موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی در جنوب تهران می شود.
به گزارش ایرنا، حدود ‎۱۸ روستا از ۲۲ روستای بخش قلعه نو یعنی چیزی حدود ‎۹ هزار هکتار اراضی جنوب منطقه ری کشت خود را از آب های نامتعارف و فاضلاب کانال های شمال به جنوب پایتخت یعنی کانال سرخه حصار، بهشتی و نهر فیروزآباد آبیاری می کنند.
نهر فیروزآباد در غرب تهران از منطقه ۹ تهران سرچشمه می گیرد که با حرکت به سمت جنوب پایتخت از مناطق ۱۷، ۱۹ و ۲۰ عبور کرده و به پایین دست تهران یعنی شهرستان ری جریان پیدا می کند و در طول مسیر کانال سرخه حصار، بهشتی و نهر فیروزآباد تعداد زیادی واحدهای صنعتی و خانگی، پساب های خود را به این نهر ریخته که منجر به آلودگی شدید میکروبی و در برخی مناطق نیز آلودگی شیمیایی و بعبارتی لش آب شدن رودخانه می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.