آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

110 طرح در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان ری به بهره برداری می رسد

به گزارش راگانیوز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، هدایت الله جمالی پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خبرنگاران از ارکان اصلی توسعه در کشور هستند افزود: حضور و پیگیری مسائل و مشکلات مردم از سوی رسانه ها مخصوصا اطلاع رسانی سفر اخیر رئیس جمهوری به شهرری در خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان بسیار شایان و تاثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: با به بار نشستن طرح ها و اعتباراتی که دولت به این منطقه تخصیص داده است بخشی اعظمی از مشکلات شهرستان ری به طور حتم رفع خواهد شد.

جمالی پور در ادامه در خصوص تعداد طرح های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال در شهرستان ری نیز گفت: امسال به همت مدیران و همه مردم با وجود تنگناهای دولت و شرایط سخت اقتصادی که دولت با آن مواجه بود در مجموع 110 طرح با اعتباری بالغ بر دو هزار 600 میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی با اشاره به تنوع طرح های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر امسال نیز اظهار کرد: هفت طرح عمران شهری، 52 طرح عمران روستایی، 10 طرح آموزش و پرورش، 14 طرح در حوزه صنعت، پنج طرح در حوزه منابع طبیعی، 2 طرح در حوزه حمل و نقل، چهار طرح در حوزه کشاورزی، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و 9 طرح آبرسانی روستایی از جمله طرح هایی است که به منظور خدمات رسانی مطلوب تر به شهروندان افتتاح می شود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در ادامه با تاکید براینکه ما می توانیم با استفاده از فضای پساتحریم کارهای مهمتری را برای منطقه تعریف کنیم گفت: به طور حتم در سال آینده با توجه به گام مهم و بزرگی که دولت در به سرانجام رسیدن برجام و لغو تحریم ها برداشته است در حوزه عمرانی به پیشرفت های بهتری خواهیم رسید.

وی افزود: فکر می کنم با همتی که در بین مسئولین شهرستان وجود دارد و با عنایتی که دولت به منطقه ری دارد در یک برنامه پنج ساله در حوزه شهرستان ری مشکلاتی که بعنوان چالش مطرح است با برنامه ریزی مرتفع کنیم.

جمالی پور اظهار امیدواری کرد، در قالب برنامه ششم توسعه موانع و مشکلات مردم شهرستان ری مرتفع شود.

** طرح های مهمی آماده بهره برداری هستند

فرماندار ویژه شهرستان ری با اشاره به مهمترین طرح های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال نیز با بیان اینکه در شهرستان ری با چالش جدی فضای آموزشی مواجه هستیم، گفت: با کمک خیرین و اعتباری که دولت اختصاص داده است در دهه فجر 10 مدرسه به صف خدمت رسانی اضافه می شود که بخشی از تنگناهای آموزش و پرورش منطقه مرتفع خواهد شد.

جمالی پور افزود: مجموعه ورزشی حضرت فاطمه الزهرا(س) آموزش و پرورش نیز که 12 سال کار آن معطل مانده بود به خصوص استخر سرپوشیده آن که به یک مکان فرسوده تبدیل شده بود در دهه مبارک فجر برای خدمات رسانی به فرهنگیان و دانش آموزن به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، کل مجموعه ورزشی شهرستان ری تا قبل از پایان سال 1395 به بهره برداری خواهد رسید و فضاهای دیگری نیز به خدمات رسانی آموزش و پرورش این منطقه اضافه خواهد شد.

جمالی پور افتتاح بخش جدید اورژانس بیمارستان شهدای هفتم تیر را از دیگر طرح های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر امسال عنوان کرد و با اشاره به کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت کلینیک ویژه بیمارستان شهدای هفت تیر با استفاده از اعتبارات 7 میلیارد تومانی ارزش افزوده و عوارض گفت: بیماران به دلیل نبود یک مرکز درمانی هم اکنون در قسمت اورژانس بیمارستان ویزیت می شوند.

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین افتتاح سالن تخصصی ورزشی ژیمناستیک در باقر شهر را یکی دیگر از طرح های قابل توجه در دهه مبارک فجر امسال در منطقه ری عنوان کرد و گفت: این سالن تخصصی یک سالن منحصر بفرد در استان و کشور است چرا که مرکز آکادمیک ژیمناستیک در کشور خواهد بود.

وی افتتاح طرح هایی همچون ساختمان بهزیستی همراه با استقرار یک کلینیک روانپزشکی برای ارائه خدمات درمانی و روان بهداشتی، ایستگاه آتش نشانی درسن آباد به همت شهرداری باقر شهر، مخزن آب منطقه چهل قیز، سالن ورزشی شهدای مدافع حرم در حوزه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ری، 45 هکتار آبیاری قطره ای تحت فشار و همچنین چندین دهیاری را از دیگر طرح های مهم قابل بهره برداری در سطح شهرستان ری در دهه مبارک فجر عنوان کرد.

جمالی پور در ادامه با بیان اینکه، تفاهمنامه سد فشافویه نیز که همواره بعنوان یک منازعه بین سازمان آب منطقه ای، کشاورزی و مجموعه مدیران دام گستر مطرح بود با پیگیری فرمانداری هفته گذشته به نتیجه رسید، افزود: 25 سال بود که در نحوه مدیریت سد فشافویه با چالش مواجه بودیم و متولی خاصی برای مدیرریت آن پیش بینی نشده بود، که البته قرار شد مدیریت آن در حوزه اختیار فرمانداری و حوزه حفاظت از آب قرار گیرد.

وی همچنین افتتاح برخی راه های روستایی را از دیگر طرح های آماده افتتاح در دهه مبارک فجر ذکر کرد و با بیان اینکه، در طول یکسال گذشته آسفالت راه های روستایی به اتمام رسیده است، گفت: با توجه به تخصیص اعتباراتی که در حوزه ارزش افزوده و حوزه آلایندگی برای این کار صورت گرفت، برای نخستین بار کل راه های روستایی حوزه شهرستان بازسازی و آسفالت شد که به طور قطع خدمت رسانی به مردم را در حوزه روستایی تسهیل خواهد کرد.

** 2 هزار و 500 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به آموزش و پرورش ری اختصاص می یابد

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با بیان اینکه، از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرده است که در قبال اعتباراتی که شهرری برای آموزش و توسعه آموزش قرار می دهد به همان میزان نیز این وزارتخانه از محل اعتبارات ملی به حوزه آموزش و پرورش منطقه اختصاص دهد گفت: این خواسته خوشبختانه مورد موافقت وزیر آموزش و پرورش قرار گرفت.

جمالی پور افزود: البته این میزان اعتبار خارج از اعتباراتی که است که دولت برای آموزش و پرورش شهرستان پیش بینی کرده است و حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان است که در سال آینده در اختیار آموزش و پرورش منطقه ری قرار خواهد گرفت.

**مرکز تخصصی قلب بیمارستان فیروزآبادی سال آینده به افتتاح می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین با اشاره به بازدید اخیر خود از بیمارستان فیروزآبادی گفت: در این بازدید با برخی مسائل و مشکلات مردمی در این بیمارستان مواجه شدیم که نداشتن یک بخش قلب و آنژیوگرافی از جمله این مشکلات است.

جمالی پور افزود: قرار شد اعتبار لازم را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد که تا قبل از خردادماه سال آینده مرکز تخصصی قلب فیروزآبادی در محل سابق ساختمان دو طبقه چشم پزشکی این بیمارستان که از استحکام لازم نیز برخوردار است و بدون استفاده مانده است برای خدمات رسانی به مردم راه اندازی شود.

به گفته وی، هزینه بازسازی اولیه این مرکز تخصصی قلب و آنژیوگرافی دو میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که به میزان یک میلیارد تومان برای بازسازی ساختمان و یک میلیارد تومان دیگر نیز برای تجهیز اولیه این ساختمان اعتبار در نظر گرفته شده است که اگر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران همت کند اعتبار آن فراهم شده است و در مسیر تخصیص قرار گرفته است.

جمالی پورهمچنین با بیان اینکه، اعتبار تکمیل طرح جایگزین 320 تخت خوابی بیمارستان فیروزآبادی نیز در سفر رئیس جمهوری مورد توجه قرار گرفت از سوی دولت تخصیص یافته است، اظهار امیدواری کرد این بیمارستان نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی تا قبل از سال 1396 به بهره برداری برسد.

**448 صندوق رای در شهرستان ری استقرار می یابد

فرماندار ویژه شهرستان ری همچنین از استقرار 448 صندوق رای به منظور برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در منطقه ری خبر داد و اضافه کرد: این صندوق ها در بخش مرکزی و بخش های پیرامونی شهرستان ری مورد استفاده قرار می گیرد.

جمالی پور با بیان اینکه، شهرستان ری پس از تهران از بیشترین صندوق های رای برخوردار است، گفت: به طور حتم تهران سخت ترین حوزه انتخابیه به جهت انتخاب 30 نماینده و میزان تنوع کاندیداها و فرایند رای گیری محسوب می شود.

وی با بیان اینکه، امسال بازرسان انتخابات نیز از سوی وزارت کشور انتخاب می شوند، گفت: وزارت کشور این حق را دارد خود افرادی را برای بازرسی انتخابات تعیین کند، البته این احتمال نیز وجود دارد که افراد پیشنهادی ما نیز با بررسی های میدانی وزارت کشور مورد تائید قرار گیرند که این بازرسان تا اوائل هفته آتی مشخص خواهند شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: راهپیمایی 22 بهمن امسال بصورت باشکوه در شهرستان ری برگزار می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.