آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

210 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در شهرری جمع آوری شد

مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری گفت: 210 میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی از ابتدای سال 93 تا کنون در شهرستان ری جمع آوری شده است.

 

حجت الاسلام ˈ کاظم جامعی ˈ روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه، پیش بینی می شود که این رقم تا پایان سال جاری به 350 میلیارد ریال افزایش یابد، اظهارداشت: شهرستان ری هم اکنون رتبه چهارم استان را بعد از شهرهای تهران، اسلامشهر و ورامین در امر جمع آوری زکات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه زکات جمع آوری شده برای کمک به محرومان و ساخت طرح های عمرانی همان منطقه هزینه می شود، افزود: 120 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده تا کنون درطرح های عمرانی از جمله ساخت و تکمیل چهار مسجد در روستاهای امین آباد، قلعه نو خالصه، اسلام آباد و قائمیه شهرری و همچنین یک غسالخانه هزینه شده است.

جامعی افزود: چهار راس گوسفند بعنوان زکات یکی از دامداران دارای 400 راس گوسفند در روستای دوتویه سفلا در شهرستان ری در ماه مبارک رمضان تحویل ستاد زکات شهرستان ری شد که بعد از ذبح بین 55 خانواده محروم و تحت پوشش کمیته امداد سطح کهریزک توزیع شد.

مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری همچنین اظهارداشت: بیش از 30 نفر با عنوان امدادیاران زکات در امر فرهنگ سازی، تبلیغات، جمع آوری و برگزاری شورای زکات در سطح شهرستان ری فعالیت دارند.

وی در ادامه، با اشاره به موارد تعلق زکات واجب و مستحبی گفت: گاو، گوسفند، شتر، گندم ، جو، کشمش، خرما و مسکوکات طلا و نقره مواردی هستند که زکات واجب به آنها تعلق می گیرد و طبق نظر تمام مراجع، زکات مستحب مشمول برنج، شالی، مرکبات و مال التجاره است.

جامعی با بیان اینکه، پرداخت زکات از اصول دین و یکی از دستورات دین مبین اسلام است، تاکید کرد:مبالغ زکات جمع آوری شده در هر منطقه و روستا صرف کمک به محرومان و اجرای طرح های عمرانی درهمان منطقه خواهد شد.

****490 میلیون ریال فطریه از مصلی شهرستان ری جمع آوری شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری نیز اظهارداشت: امسال مبلغ 490 میلیون ریال فطریه عام، سادات و کفاره از سطح مصلاهای شهرستان ری جمع آوری شد.

ˈجواد صفاریˈ افزود: مبلغ 370 میلیون ریال از مبلغ جمع آوری شده برای کمک هزینه تهیه جهیزیه 17 نوعروس و همچنین هزینه درمان 8 بیمار صعب العلاج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اختصاص داده شده و به شماره حساب آنها واریز شده است.

وی افزود: همچنین مبلغ 120 میلیون ریال باقی مانده فطریه جمع آوری شده نیز به خرید ماکارانی به منظور توزیع بین نیازمندان خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ری اختصاص داده شده است.

صفاری همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص توزیع فطریه درهمان روز عید فطربین نیازمندان جامعه، اظهار داشت: امسال برای جمع آوری فطریه با 30 مسجد سطح شهرستان ری نیز تعامل لازم برقرار و فطریه جمع آوری شده با همکاری هیات امنا این مساجد و کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرری بین نیازمندان شناسایی شده در هر محله توزیع شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.