آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

228 واحد مسکن مهر “ارغوان” شهرری تا پایان شهریور تحویل داده می شود

راگا نیوز :فرماندار ویژه شهرستان ری اظهار داشت: 228 واحد مسکن مهر “ارغوان” تا پایان شهریورماه تحویل داده می شود و صاحبان آن می توانند برای سکونت، از هم اکنون اقدامات خود را انجام دهند.

به گزارش راگا نیوز به نقل از مهر ، امیر حسین باقرنژاد شامگاه دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ری در خصوص دور چهارم سفر ریاست جمهوری به شهرری گفت: این سفر با رویکرد سه سفر قبلی بوده و پروژه جدیدی طی این سفر تصویب نشد و رئیس جمهور در سفر خود پروژه ای را تصویب نکرد؛ تنها شرط اجرای پروژه های سفر چهارم با رویکرد پیگیری، بررسی و اجرای پروژه های سه سفر قبلی بود وبه دلیل اینکه این دولت در سال آخر است، پروژه جدید دیگری تصویب نشد.

وی با اشاره به سخنان احمدی نژاد افزود: رئیس جمهور در سخنان خود نیز گفت که ما باید پروژه های نیمه تمام را به اتمام برسانیم که برای دولت بعدی نماند و پروژه جدید تأیید نمی کنیم زیرا پروژه خوب، زمان زیادی می برد.

دولت فعلی نمی خواهد برای دولت بعدی تکلیف تعیین کند

وی ادامه داد: دولت فعلی نمی خواهد برای دولت بعدی تکلیف تعیین کند بلکه می خواهد دولت بعدی با بینش خودش پروژه های جدید را تصویب کند.

معاون استاندار تهران بیان کرد: اگر بخواهیم به پروژه ای به عنوان پروژه مهر ماندگار در شهرری اشاره کنیم، مسکن مهر است که بالغ بر سه هزار واحد مسکونی داشته و قرار است که تا پایان اسفندماه 9 پروژه را تمام کنیم و برای همین امر، تلاشها و تعداد جلسات را افزایش داده ایم.

باقرنژاد تأکید کرد: اولین پروژه مهر ماندگار در صنعت نفت شهرستان ری و در پالایشگاه شهید تندگویان کلید خورد.

پروژه های عمرانی هزینه بر هستند

وی گفت: پروژه های عمرانی هزینه بر هستند و ما افزایشی را در قیمت خدمات که باید اعتبارات آن نیز تأمین می شد، داشتیم و با توجه به اینکه لایحه بودجه 91 دیرترین لایحه بودجه تصویبی بود که در طول پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم، در این زمینه به مشکلاتی از لحاظ زمانی برخوردیم.

فرماندار ویژه شهرستان ری تصریح کرد: امسال لایحه بودجه مجلس در در اواخر اردیبهشت ماه تصویب شد و تا زمانی که  به مرحله اجرا رسید و به ادارات ابلاغ شد، به تیر ماه رسیدیم، در صورتی که قبل از این که سال شمسی تمام شود، باید لایحه بودجه بر روی میز دستگاه ها قرار داشته باشد.

وی به پروژه های مسکن مهر اشاره کرد و افزود: پروژه ارغوان با 256 واحد را باید تیرماه تحویل می دادیم که زمان آن به شهریورماه موکول شد زیرا در طول خدمات، افزایش هزینه ها را داشتیم و 220 واحد آن را 28 شهریورماه تحویل می دهیم و افرادی که می خواهند ساکن شوند می توانند اقدامات لازم را در این مورد انجام دهند؛ ضمن اینکه فاز یک و دو پروژه نارنجستان تحویل داده شده است. 

تهران دهها سال غیر قانونی به ری چسبیده است

معاون استاندار تهران با اشاره به موضوع جدایی ری از تهران گفت: تهران به ری چسبیده است و ما خواهان جدایی از تهران هستیم که این مصوبه نیز جدید نبوده و مربوط به سال 1343 است؛ باید بگوییم که تهران دهها سال غیر قانونی به ری چسبیده است.

وی تأکید کرد: این شهر در قالب شهرستان و شهر تهران نیز در قالب  یک شهرستان دیگر تعبیر می شود؛ شهرداری تهران در حالت فعالیت در سطح فرامنطقه ای است که با اجرایی شدن این طرح قانون نیز اجرایی می شود که تا کنون مقدمات اداری داشته و در حال انجام است و امیدوارم که چیزی را که مسئولان وعده دادند، عملیاتی شود زیرا این کار قانونی و به نفع مردم ری خواهد بود.

باقرنژاد یادآور شد: شهرری دو هزار و 700 شهید داشته و در طول انقلاب اسلامی خدمات زیادی به میهن کرده است و در طی 33 سال، سهم بسیار خوبی را در تأمین نیروی انسانی نهادها داشته است.

وی افزود: سه نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران از اهالی شهرری هستند؛ این شهرستان کمک زیادی به همه بخش ها داشته و با توجه به توانایی هایی که دارد، می تواند به راحتی اداره شود.

بیشترین استعداد شهرستان ری در بخش کشاورزی است

فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه بیشترین استعداد این شهرستان در بخش کشاورزی است، اظهار داشت: اگر بخواهیم خدمت بزرگی را به کشور کنیم باید بخش کشاورزی را گسترش دهیم زیرا این شهرستان اراضی گسترده قابل کشت دارد و دهها هکتار اراضی دارد اما مشکل ما مشکل تأمین آب است.

وی ادامه داد: کار بزرگی را که دولت برای ما انجام داده، انجام مطالعات ساماندهی آبرسانی جنوب تهران است که در این زمینه مطالعات انجام شده و این کار برای اجرایی شدن به 4 تا 5 سال زمان نیاز دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.