آرشیو انعکاس
برای دسترسی به بخش های اصلی سایت از این قسمت استفاده کنید

23 پروانه تاسیس صنایع کشاورزی در ری صادر شد

به گزارش راگانیوز ؛ ابوالفضل خلیل پور افزود: هم اکنون پنج فقره از این تعداد جواز تاسیس با اشتغال زایی 70 نفر به بهره برداری رسیده است و در صورت به بهره برداری رسیدن دیگر واحدها تا پایان سالجاری، 2 هزار و 600 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: این واحدها در زمینه بسته بندی و نگهداری گوشت، بسته بندی انواع مواد خوراکی، کشتارگاه، سردخانه، فرآوری خشکبار و سیلوی گندم فعالیت می کنند.
وی از افتتاح چهار کشتارگاه صنعتی در این شهرستان تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: در صورت به بهره برداری رسیدن این واحدها قیمت گوشت مصرفی مردم این شهرستان تا 50 هزار ریال کاهش می یابد.
رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری اضافه کرد: طرح بزرگ فرآوری خشکبار با زیربنای 30 هزار متر مربع در قیصرآباد ری نیز در حال اجرا است که هم اکنون 2 فاز آن به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: این طرح توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریال در حال اجرا است و در صورت به بهره برداری رسیدن تمامی فازها برای سه هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی می شود.
وی درادامه افزود: احداث یک کشتارگاه صنعتی دیگر نیز در این حوزه توسط بخش خصوصی در قلعه نوی این شهرستان با پیشرفت 52 درصد در حال اجرا است که در صورت به بهره برداری رسیدن آن تا پایان سالجاری برای 550 نفر اشتغال زایی می شود.
خلیل پور گفت: علاوه بر این طرح ها یک مجتمع تولیدات گیاهی نیز با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریال و اشتغال زایی 117 نفر در حال اجرا است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
وی به اقدامات انجام شده در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره و اضافه کرد: اجرای این طرح ها علاوه بر ایجاد اشتغال سبب جذب مواد خام کشاورزی و فرآوری آن، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و تحقق اهداف توسعه پایدار کشاورزی می شود.
شهرستان ری با 11 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ، سالانه در حدود 850 هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی را تولید می کند، این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید تخم مرغ در استان تهران را دارد.

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.